bambi

En höstmorgon i Stockholm
 
Imorse när vi satt och åt frukost så hörde vi hur nån ropade och skrek. Maken sa att det var nog nån som var påverkad så vi struntade i det och fortsatte att äta vår frukost. Men så hörde jag hur det ropades igen. Det hördes att det kom från vår innergård så jag gick ut på loftgången och tittade ner och där stod vår granne med sin lilla lilla hund (det är en valp) och kommer inte in. Efter och innan vissa tider så måste man ha en nyckelbricka för att komma in och tydligen så var det för tidigt att bara använda koden så hon kom inte in! Hon stod i bara t-shirt och frös. Så jag kastade ner mina nycklar till henne. Lite ironiskt att detta var samma granne som vi har bråkat en del med (läs mer om det här, här och här). Hon var i allafall väldigt tacksam för hjälpen  :)
 
Kyligt var det imorse, 9 grader bara så det blev premiär för mössa och vantar för barnen idag till förskolan. 
#1 - Jenny - mammaliv i Nashville

Vad snällt av dig! Måste skulle nog struntat i grannen om de hade bråkats lite förr.

Och är det en Polarn fleece Zack har? De är så himla fina & jag funderar på att köpa en till August, men vet inte riktigt hur mycket kyla de tål? Här blir det inte mer än 0-gradigt, så kanske det räcker med en sådan?

Svar: Ja, det är Polarn fleecen som Zack har. Dom känns varma så jag tror att han kommer kunna ha bara den ett tag till, men när det närmare sig 0-gradigt så kommer han nog få ha skaljacka utanpå fleecen.
bambi

#2 - Malin - allt och lite annat

Haha, vilken tur att du gick ut och kollade! Annars hade hon väl kanske fått stå där ute ett bra tag. :)

Vad söt fleecetröjan är med "vantarna" på som Leah har! :)

Svar: Jag älskar också dom fleecetröjorna med vantarna på från Molo :)
bambi