bambi

Höst
Jag fick en liten chock när jag insåg att det var vecka 40 nu. Som lärare så har jag alltid tyckt att perioden fram till höstlovet har varit det segaste men nu är det snart höstlov (vecka 44)! Vad är det som har hänt? Är det för att jag känner mig piggare och mår så mycket bättre som veckorna flyger fram? Det är flera kollegor som har påpekat att jag ser ut att må så mycket bättre nu och det gör jag verkligen! Stor skillnad mot förra hösten och livet känns riktigt riktigt bra just nu!
 
Jag älskar denna bild på barnen från förra hösten!
 
Men jag har inget emot höst. Jag som älskar att dricka te tycker att det är supermysigt att tända lite ljus och mysa under en filt med en kopp te. Och på hösten drar så många bra tv-program igång! Ikväll måste jag se Dessertmästarna, kanske får jag några tips inför bloggduellen på söndag?  ;)
 
 
Mys med tänt doftljus och nyaste numret av Mama som damp ner i brevlådan idag. Jag kastade mig över Malin Wollins berättelse för jag minns så väl hur hon berättade för ca 9 månader sen att dagen som hennes son föddes var den värsta i hennes liv och hon ville inte berätta varför i bloggen. Det var så många som spekulerade i vad det var som hade hänt för dagen då ens barn föds "ska" ju vara den bästa dagen i ens liv. Men efter att ha läst hennes berättelse så förstår jag verkligen henne!
 
För er som är nyfikna så kan jag berätta att under förlossningen, precis när hon ska kliva ur ett badkar och ställa sig upp så åker hennes son ut och landar på huvudet på golvet. Hon var säker på att han var död. Vilken hemsk hemsk känsla! Kan inte ens föreställa mig....
#1 - Therese

Skönt att du mår bättre:) har du slutat med din medicin?? Får man fråga vad den heter??:):)

Svar: Jag äter fortfarande medicin och det känns bra med den. Min terapeut tycker att jag ska äta den i minst ett år, vilket det blir runt årsskiftet. Citalopram heter den.
bambi

#2 - Longevity - en blogg om hälsa

Vilken jättefin bild!!

#3 - Lina

Vilken härlig bild å visst e hösten mysig med alla tända ljus å läsa tidningar, kramar

#4 - LILITH - Boktokig mamma med borderline

Hösten är min absoluta favoritårstid. Alla vackra färger, tända ljus, ljudet av regn emot fönstret när man ska sova.