bambi

Igelkottar
 
God morgon! Jag har ju inte hunnit visa er allt gott jag gjorde till Zacks 5-års kalas, trots att det har gått två veckor sen kalaset! Jag har köpt biobiljetter till idag, så jag och barnen ska gå på bio medan maken går på husvisning (vi har märkt att det inte går så bra att ha med barnen på husvisningar). Om han gillar nåt hus så går jag på andra visningen.  :)
 
Något som barn alltid älskar ju chokladbollar, så till kalaset gjorde jag iordning chokladbollar i form av igelkottar! Med ätbara silverkulor som ögon. Här kommer mitt absoluta favoritrecept på chokladbollar, det smakar som delikatobollar!
 

100 g mjukt smör

1 dl socker

3 dl havregryn

2 msk kakao

1 tsk vaniljsocker

2 msk kaffe

50 g smält mörk 70% choklad

 

1. Mixa allt utom chokladen tills det blandat sig rejält.

2. Smält chokladen och rör ner den i smeten. Låt degen stå i kyl i ca 15 min för att ”stelna” lite.

3. Rulla till bollar och doppa i kokos (eller strössel). Förvara kallt.

 

Receptet kommer ifrån Bakverk & Fikastunder.

#1 - Elin - Livat på torpet

Mums! Det receptet ska nog jag och ungarna testa oss på nån dag :)

#2 - dianasdrömmar

Mums älskar chokladbollar kram Diana

#3 - Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Så söta :)

#4 - Linn Ahlex

Haha finurligt! :D