bambi

Lammfärsgratäng
 
Som jag berättade förut så fick jag hem Arlas nyheter - färskost! Då fick jag samtidigt en massa fina ingredienser för att göra en jättegod lammfärsgratäng. Så enkel och god att göra! Barnen älskade den, så det blir helt klart att göra om den nån gång snart!
 
 
 
400 g lammfärs
1 gul lök
1 burk konserverade körsbärstomater
200 g Arla färskost fruktig curry
600 g skivad kokt potatis
 
1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Skala och hacka löken. Fräs lammfärs och lök. 
3. Rör ner tomater och färskost. Smaka av med salt och peppar.
4. Varva köttfärsröra och potatis i en smord ugnssäker form.
5. Gratinera i mitten av ugnen i 12-15 min.
#1 - Världens bästa Maria

En maträtt helt i min stil! Få ingredienser och lätt att laga! Detta kan nog bli middag någon dag under helgen :-)

#2 - Anna - Mamma till E med albinism och syster i magen

Tycker inte om lamm, tror du det kan bli gott med vanligvfärs?

Svar: Det tror jag absolut! :)
bambi

#3 - Hulda

Ta vanlig färs, förstår inte hur man äta små djurungar :( speciellt när man har barn själv. (el alla djur för övrigt)
http://www.djurensratt.se/vara-fragor/djur-i-livsmedelsindustrin/far-och-lamm

#4 - Marie-Louise

Mums vad gott det där såg ut. Det där måste jag nog testa, det är så skönt när allt blir färdigt i samma form :) Kram

#5 - Sara - Mamma till Max (-08) och Ebba (-13)

Mmm så gott det ser ut!