bambi

Marshmallows på vägen
 
Även om det kan vara lite jobbigt att åka iväg på en week-end resa med barnen så där, så är det ändå mestadels roligt och man skrattar mycket tillsammans. Det roliga började redan i bilen på väg till Astrid Lindgrens Värld när Zack såg såna där vita inplastade höbalar och han utbrister "marshmallows!". Haha, gud, jag kunde nästan inte sluta skratta! Sen fortsatte både han och Leah att utbrista "marshmallows!" varje gång dom såg dom (vilket var rätt så ofta).
 
Jag publicerade detta på Instagram och det var flera som berättade att deras barn kallade dom för dinosaurieägg eller traktorägg... haha....
 
#1 - tessa i höghuset

Blöjor! säger dottern att det är. Vi förstod ingenting först, men om man kommer lite närmre så är de ju liksom inplastade precis som blöjpaketen.

#2 - dianasdrömmar

Mysigt :) kram Diana

#3 - Matilda

Här kallas dom för koägg! ;)
Marshmallows var nå nytt, det har jag aldrig hört någon kalla dom för, kul! ! :)

#4 - Linda

Mina syskonbarn kallar dem "kobullar"

#5 - Ina

Ha, ha det kallar våra killar de också för, urgulligt!!
:-)
Kram Ina

#6 - Caroline, 20 och blivande tvåbarns mamma

Traktor skitar har jag hört, själv har jag alltid sagt höbalar vad jag kan minnas, men då är jag halvt uppvuxen på en bondgård! :)

#7 - Astrid

Hästblöjor kallade jag och mina bröder dem för :) Tror att det var våra föräldrar som kallade dem för det från början ;)

#8 - fröken K | svensk amatörfotograf i Norge

Vi kallar dem för sockerbitar som trollen har tappat när de haft sin tebjudning. :)