bambi

Nu är det höst, dags att klä sig varmt!
Nu måste man väl ändå säga att hösten officiellt är här? Imorse såg jag två personer med vantar, så då känns det som HÖST.
 
 
Barnen har fått lite nya saker från Polarn och Pyret som dom skickade till oss (jag älskar att vara deras bloggkompis!) men annars så brukar jag köpa just Polarn och Pyrets ytterkläder för deras kvalité går inte att jämföra med andra!
 
 
Zack fick denna supermysiga fleecetröja som är varm och gosig (100% vind- och vattentät). Det blev nästan så att Zack hade vantar på sig imorse också med dom smarta ärmarna med tumhål.
 
 
Skaljackan har ni sett förut i bloggen när jag fick den och idag var det premiär för den. Förutom att den är så underbart snygg (älskar dom färgglada dragkedjorna) så är den vind- och vattentät. 
 
Skalbyxorna som Leah har på sig kommer också från Polarn och Pyret, men dom köpte jag i våras.
#1 - Anette

Fina kläder på fina barn.
Tröjan du köpte till Zack från ej sikke lej med ugglorna är den stor i storlek eftersom du tog 110 till Zack?
Hur lång är han förresten?
Tänkte beställa den åt min tjej

Svar: Zack ska på 5-års kontroll nästa vecka och det var ett tag sen vi mätte honom... så svårt att svara på. Han har vanligtvis 110 men ibland 116 i storlek :)
bambi

#2 - AktivaDagar

Man blir lite nostalgisk när man ser denna typ av polarn-jacka... Ett antal liknande har passerat hemma hos oss.... Dessvärre har mina barn nu passerat den åldern och storleken... Och annars hade de väl gått samman i våga-vägra-polarn-klubben... 😉😃även om de hunnit gilla många av deras plagg, men allt har väl sin tid....

#3 - Mika

Känner likadant. I DAG kom hösten. Jackan är ett måste och jag hade inte tackat nej till en halsduk när jag tog en promenad på lunchrasten. Men jag tycker inte det känns så jobbigt, för vilken fantastisk varm och lång (!) sommar vi haft :)

#4 - Sandra

Förresten, en grej jag störde mig väldigt mycket på att du gjorde nyligen: du benämnde personen som skulle åka ut i Hela Sverige bakar med det könsliga pronomenet. Så jag satt under hela avsnittet och kollade på alla personer av det könet och tänkte "är det h*n som åker ut, eller är det h*n?"
Det förstörde min upplevelse, tyvärr. Jag kan ju inte direkt säga att jag blev _ledsen_ då det ändå rör sig om en sådan världslig sak som en serie, men däremot blev jag väldigt irriterad just för att detta kunde förebyggas så himla lätt. Om du i framtiden ska kommentera serier där folk tävlar så skulle jag önska att du använde "hen" och inte ett könsligt pronomen. För då blir det ju så att jag som läsare av din blogg som sedan ska se på själva avsnittet bara hakar upp mig på vem som åker ut och kan därför inte njuta av ett program jag tycker mycket om.
Kram

Svar: Ah, förlåt! Tänkte inte på det eftersom programmet redan hade sänts... ibland använder jag ju hen och i just det sammanhanget hade det ju verkligen vara perfekt!
bambi

#5 - Malin - allt och lite annat

Vad härligt färgglada de är! Polarn har bästa skalkläderna! Jag måste snart köpa nya skalkläder till min son, hoppas han kan ha sina i höst så jag kan köpa nya till våren. De växer ju så fort! :)

#6 - Sandra

Jag brukar se programmet på tv4play när jag väl hinner då jag aldrig kollar på TV. Det är lugnt! :) Men tänk gärna på det till nästa gång.
Så ja, om du vill se något avsnitt igen så vet du även att de finns på tv4play. Jag vet inte ens när de sänds på TV.

#7 - Sara

Anette, min son har också uggletröjan och jag upplever den som ganska liten i storleken!

#8 - Dolce Bambini- Änglamamma -jordebarnsmor.

Lykke fick hem den lila windfleecen idag, jättefin färg och inte alls som den på deras sida. Samt ullvantar.
Köpte ju röda skaljackan med byxa förut, men det har regnat och regnat och regnat så vi har mest varit inne ändå idag även om de skall stå emot vatten var det ju inte så mysigt.... :-) Vi har ju en gul sån däär fleece sen i våras , kanariegul hette den nog. :-)

#9 - Johanna

Här kör vi också PoP på yngste sonen. Skalbyxor, skaljacka och vindfleece... Är så galet nöjd över dessa kläder. Han är alltid varm och torr oavsett väder :-D

#10 - Elin - Livat på torpet

Älskar höstens kollektion med allt lila ... hade jag inte redan köpt allt till ungarna hade jag nog handlat ihjäl mig ;)