bambi

Oreo brownies
Jag är rätt så nervös inför bloggduellen som jag ska vara med i på Chokladfestivalen (läs tidigare inlägg, om ni har missat det). Jag tänker att jag måste baka en massa chokladiga saker och träna. Så igår kväll ställde jag mig och bakade dessa underbart goda brownies med oreos. Jag åt upp tre stycken på direkten!  :)
 
Härligt chokladiga med oemotstådliga oreo-bitar inuti!
 
 
175 g smör, rumstempererat
2 ½ dl strösocker
½ dl ljus sirap
3 ägg
½ tsk vaniljessens
1 ½ dl kakao
1 ½ dl vetemjöl
1 pkt oreos
 
1. Värm ugnen till 200 grader.
2. Vispa smör och socker vitt och fluffigt. Tillsätt sirap.
3. Tillsätt ett ägg åt gången under vispning.
4. Vänd sedan ner vanilj, kakao och vetemjöl. Se till att allt är helt blandat.
5. Häll i smeten i en form klädd med bakplåtspapper.
 
 
6. Bryt kakorna i 2-3 delar och tryck ner i smeten.
7. Grädda mitt i ugnen i 20-25 minuter. Allra godast blir brownies om man äter dom dagen efter!
#1 - Tess

Det ser verkligen alldeles fantastiskt gott ut! :) Kram

#2 - Madeleine

Kakan ser jätte god ut!!

#3 - Elin Kilman

åh, det måste jag testa!

#4 - Kristin // The Chocolate Box

Såg precis att du ska vara med i bloggduellen, vad roligt! Kul med några som man känner igen, kommer vara där på söndag och kika :) Lycka till!

#5 - LILITH - Boktokig mamma med borderline

Måste absolut göra till min födelsedag!