bambi

Receptfilosofi
Jag blir så glad varje gång nån av er mailar eller lämnar en kommentar om att ni älskar mina recept eller att ni har testat nåt/några recept och dom blev bra. Då känns det roligt att fortsätta och delge mig av receptet. För från början så var inte tanken att jag skulle ha så mycket recept i bloggen men det har tagit emot så väl av er och dom inläggen med flest "likes" på Bloglovin' och andra ställen är just recepten.
 
Ni kanske har märkt av nåt tema bland recepten? Jag älskar ju amerikanska bakverk och det har väl med min uppväxt att göra. Men sen vill jag även att recepten ska vara enkla att göra. Inte en massa konstiga ingredienser, utan helst sånt som man oftast har hemma men också recept där det inte krävs allt för många moment eller avancerade hjälpmedel.
 
Jag hoppas att jag kan hålla mig till denna filosofi även om jag ibland känner att jag vill utmana mig själv med svårare och svårare saker så vill jag ändå i grund och botten ha enkla recept. Ju färre moment desto färre steg som kan gå fel. Om det är många moment så slänger jag gärna in några extra bilder för att visa hur jag gjorde. Men jag gillar saker som ser mer avancerade ut än vad dom är och jag brukar ju skriva ut i recepten att den här kanske ser svår ut att göra men det är den inte och då hoppas jag att ni litar på det  :)
 
Sen så vill jag att även ni ska ha roligt när ni bakar och lagar mat, precis som jag har och jag tror att det inte är lika roligt man känner att det är för svårt.
 
Är det något som ni önskar mer av bland recepten? Eller vad tänker och tycker ni om recepten på bloggen?
#1 - Anonym

Förra året tror jag det var så la du ut recept på en blåbärstårta och det är den godaste tårtan jag ätit :-) Vill ha mer recept, speciellt barninspirerade bakverk.

#2 - Malin - allt och lite annat

Inte för komplicerat tycker jag! Jag är ingen bakexpert och verkar det för avancerat så låter jag hellre bli. :) Perfekt med enkla roliga recept som barnen kan vara med och hjälpa till!

#3 - Nica

Jag uppskattar verkligen dina recept och tycker alltid att du är så kreativ och fantasifull i ditt bakande! Har gjort många lyckade cupcakes tack vare dina recept:)

#4 - Tessa.

Jag älskar dina bakinlägg och recept! Har testat flera av recepten du lagt ut och blivit nöjd med alla :)

#5 - Elin

Älskar bilderna på sakerna du bakar, allt ser SÅ gott ut :) är en sån som Malin här ovan, är det för komplicerat så låter jag oftast bli att baka/laga just det.. men jag tycker du har bra blandning, finns både lätta och lite svårare recept.
Har gjort några av dina recept, både bak och mat och allt har varit supergott...nu senast gjorde vi din 'godaste äppelpajen i världen'...den var verkligen god :)

#6 - Petra -den långa

Jag gillar också verkligen dina recept!!
De är sådana som ligger i bakhuvudet (haha) och gnager. Nu har jag ett recept på kladdkakemuffins som jag skulle vilja testa. Det var ett tag sen du skrev om det ;-)

#7 - Petra -den långa

Jag gillar också verkligen dina recept!!
De är sådana som ligger i bakhuvudet (haha) och gnager. Nu har jag ett recept på kladdkakemuffins som jag skulle vilja testa. Det var ett tag sen du skrev om det ;-)

#8 - sara

jag måste hålla med om att dina recept är superbra och enkla att baka. jag gjorde maräng efter ditt hallonpavlovarecept och lyckades första gången, efter att tidigare misslyckats två gånger med andra recept.

#9 - Anna Martin

Hejsan, jag har lagat många av dina recept, en del flera gånger, jag saknar en lista på dina recept för när man ska gå tillbaka genom äldre inlägg så tar det sån tid att hitta det receptet jag letar efter

Svar: Jag brukar googla det jag letar efter bland mina recept, t.ex. "bambi + vaniljcupcakes" så kommer det upp överst :)
bambi

#10 - Världens bästa Maria

Jag bakar ju nästan aldrig, bara om det vankas kalas. Men när jag gör det så inspireras jag enormt av dina recept! Ofta tänker jag att det där måste jag testa att baka. Sedan blir det inte så ofta av, men ibland känner jag att jag borde baka mer och köpa mindre färdigbakat. Då vet man ju vad som finns i kakorna iaf.

#11 - Anna Martin

Visst kan jag googla men då måste jag komma ihåg vad receptet heter :-)

#12 - Rita

Älskar dina recept och foton på alla godsaker! Jag har provat ett flertal av de med choklad i och jag får alltid komplimanger när jag bakar dem! :)