bambi

Tävling: Vinn ett fint dockteater-set från Libero!
 
Vi fick hem ett sånt fint dockteater-set från Libero förra veckan för att Libero lanserar nu den interaktiva appen Libero Sagostund som finns att ladda hem till både Iphone, android och surfplatta. Appen tar med ditt barn på en spännande saga. Du och ditt barn kan intrigera med sagan med hjälp av handdockor. Det går att få dom genom att registrera koder från fyra blöjpaket på libero.se och få två handdockor.
 
Men nu har chansen att vinna detta fina vinstpaket från Libero innehållandes:
 

-       En box med två blöjpaket UP&GO storlek 6. Boxen kan du enkelt göra om till en dockteater.

-       Fem handdockor till dockteatern.

 

Allt ni behöver göra för att vara med och tävla om detta paket är att berätta vilken saga ni skulle berätta för ert barn med dockorna? Vilka äventyr tar de med sina barn på när fantasin får flöda?

 

Tävlingen avslutas den 30 september.

#1 - superquinnan

Är självklart med och tävlar då mini är uppe i strl 6 snart och vi använder Libero när vi inte använder tygblöjor. Jag skulle berätta en saga där jag låter djuren vara vänner och de leker tillsammans hemma hos oss. Tittut, titta där, byta blöja, äta lunch, sova, kramas mm. Alice är ju spå liten så det får bli väldigt enkelt men roligt. Ett bra sätt att leka i vardagen och vad kan vara bättre att göra detta med än med dessa fina dockor från Libero?

#2 - Lina

Up & go blöjorna skulle vara perfekta för vår son då vi precis har börjat potträna han och det är lite bökigt med vanliga blöjor. Handdockorna tycker jag är bedårande och hemma har vi fingerdockor som sonen älskar när man leker teater med. I sagan om dessa handdockor så skulle det ingå massa lek och skoj. Djuren ska hjälpa varandra att hitta ett nytt hem, så de måste utforska många olika platser,tex. bondgård, skogen, lekparken m.m.

#3 - Camilla W

Vilken toppentävling!

Här skulle Nyckelpigan och Humlan och de andra djuren få berätta sagan om Askungen!
Det är just nu en favoritsaga hos stora tjejen.
Tänker mig en egen variant, med kanske räven som prins? :-)

Lilla tjejens storlek på blöjorna! Håller tummarna!

#4 - Louise

Har en son som är 5,5 år och fortfarande är i behöv av blöja nattetid pga läkemedel osv. Tror inte jag hade fått en chans att knåpa ihop en saga det hade han själv gjort och sedan haft föreställning för resten av familjen.

#5 - Pernilla | Programmerare och genusintresserad tvåbarnsmamma

Eftersom jag är intresserad av allt som har med Science fiction och fantasy att göra så skulle jag vilja göra en "star wars" dockteater. I min värld så skulle jag låta Nyckelpigan Leia träffa skalbaggen Luke, och kanske även en lite uppblåst katten Hannes :) Sen låta de fara runt i sin farkost och se vad de hittar på med hjälp av barnen!

#6 - Tirasun

vad kul tävling Jag skulle berätta en saga om den snälla nyckelpigan och dess vänner, om avsked, och att vänner är inte alltid är hemma men även om glada stunder med fika och lek. Min tjej här hemma förstår inte alltid varför det inte finns lekkompisar som kan vara med henne jämt Så detta skulle verkligen underlätta när vänner inte var hemma

#7 - Maria S

Här hemma skulle vår lille Edvin få höra sagan om skogens olika djur -om var de bor, hur de låter och vad de hittar på om dagarna. Ända sedan han var alldeles nyfödd har favoriten varit en liten fjäril som vi fick från Libero på BB, så jag är säker på att han skulle älska även dessa handdockor!

#8 - Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Är självklart med o tävlar och hoppas på tur =)

#9 - Maria

Då hade jag berättat en hittepåsaga om ett par kompisar som var på äventyr i "Landet långt borta" :-)
Ett land med exotiska djur, sprutande vulkaner, jätteblommor och största lekplatserna man inte kan hitta någon annan stans ;-)

#10 - Helena

Jag och min son skulle hitta på sagor tillsammans som vi berättade för lillasyster. StorA älskar sagor och har sån fantasi! Tror inte det skulle bli svårt att fara bort till sagornas land kväll efter kväll.

#11 - Ella

Min son är 2,5 och min dotter är 1 år så jag skulle berätta enkla sagor som passar båda. Jag tycker om att hitta på korta sagor och försöker väva in hur man ska vara eller göra. Som att en av dockorna har ramlat och slagit sig och får hjälp av de andra med plåster och kramar.

#12 - Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Min stora tjej som är otroligt kreativ skulle älska att få göra en teater och hitta på pjäser att spela upp för sina småsyskon med handdockorna. (Och jag skulle också sitta som klistrad vid föreställningarna!)
Håller tummarna och hoppas på turen

#13 - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Jag har en väldigt bra fantasi och barnen älskar när jag skenar iväg i min fantasi. För ett tag sen lekte vi bröderna lejonhjärta och eftersom lilltjejen inte var så gammal då men ändå var med så blev hon Katla som skulle äta upp gubbarna, hehe. Men handdockorna skulle få bli en snällare saga anpassad för min 1,5 åring. Hon är just nu intresserad av djur. Pratar med katten och följer efter så huvudrollen skulle katten få. Han skulle gå på upptäcksfärd tror jag och på sin väg möta de andra dockorna. Katten skulle vara lika nyfiken som lilltjejen är och undra vad de var för ena han stötte på. Leka och prata lite nyfiket kanske börjar de busa och bli kompisar? Leka tittut och kittla varandra. De skulle prata om att de alla har ögon och munnar och att de ser olika ut, men ändå är lika. De skulle bjuda varandra på mat och vatten för i slutet har de alla blivit så bra vänner. Ja kanske något sådant, men det lär nog bli många olika sagor för som sagt när man väl börjar släppa fantasin lös då kan det bli hur som helst! I och med att vi gillar sång också så skulle det säkert bli lite inslag av det med ;-)

#14 - Emma

Hej!

Min dotter är inne i en period som hon älskar när vi berättar olika berättelser för henne. Dessa dockor skulle göra att vi kunde hitta på massa roliga sagor tillsammans, bara fantasin som sätter stopp för oss nu! Hon älskar sagan om Rödluvan och vargen, så på något sätt skulle jag berätta den med dessa dockor.

Kram Emma

#15 - liselotte

Är gärna med och tävlar. Skulle berätta sagor om hur de olika djuren, figurerna hjälper och stöttar varandra vid olika problem och motgångar. Visa att kompisar ställer upp för varandra och naturligtvis skulle sagorna ha lyckliga slut.
Mvh Liselotte.

#16 - Ulrika

jag skulle berätta en saga om djurens picnic! min lille kille har själv två katter här hemma, och har på senaste tiden blivit galet förälskad i rävar.
så självfallet skulle katterna bjuda sina vänner; räven, fågeln och insekterna på picnic i skogen.
väl i skogen har de säkerligen mycket hyss och bus planerat, som min son glatt kommer fylla i, sen blir det såklart en tårta med i berättelsen också.
alla favorit djur och tårta, vad är bättre än det?

hoppas på vinst åt min fina lille kille!

#17 - Matilda

Hej! Tävlar :) storlek 6 är perfekt för vår gosse.

Vi skulle nog använda dockorna till att berätta en egenpåhittad saga om att gå på pottan osv då det börjar bli dags för sånt här hemma!

Mvh Matilda

#18 - lisette

en perfekt vinst. blöjor till lillebror och en saga om en liten katt som går och fiskar med sin kompis ankan! jag är överlag väldigt dålig på historier, men min man han är otrolig på det. Loke lever sig in i historierna otroligt pga makens inlevelse. det är häftigt att se! =)

#19 - EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX

Åh, jag skulle vilja vinna detta för att underhålla Felix med. Vi köpte en handdocka på Ikea och han skrattar varje gång vi leker med den. Vore kul att variera oss lite med nya handdockor. Nu är han lite liten för sagor men jag kan alltid berätta en om en liten pojke och hans storebror och deras äventyr.... det är själva rörelserna som Felix tycker är kul. sen kan förstås storebror hjälpa till och skapa sagor med mig så blir båda barnen glada.

Tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/09/28/dockteater-309/

#20 - Mathilda

Jag brukar göra egna sagor med min sons nära och kära i rollerna så kanske återberättar jag historien om när han föddes med hjälp av handdockorna :)

#21 - Lina E

Om jag vann denna fina vinst, så skulle jag skapa en helt ny saga för de i familjen som är minst, och den skulle handla om djurens kompisgäng, som lever lyckliga tillsammans på skog och äng, ända tills dess att skurken "blöjliga faran" i djuren sätter skräck, och säger att de måste försvinna puts väck, men som i alla sagor blir det förstås ett lyckligt slut, och alla kan leva tillsammans glada som förut, när det visar sig att den otäcka figuren på min hand, bara var arg över att ha ont i en tand!

#22 - Jenny Alexandersson

Jag är med!
Min lillasyster på 4 år älskar att "gå in" i olika roller, ena stunden så är hon glad andra gången arg etc. Så hon skulle nog ha riktigt lätt för att hitta på en egen historia med dessa handdockor! Men om jag skulle få berätta en historia så skulle det bli om Mästerkatten i Stövlar, hon skulle älska att få höra den. Sen så bär nog historien iväg till en annan historia som Matilda hittar på!
Har även länkat tävlingen här: http://jennystavlingsblogg.blogg.se/2013/september/vinn-en-dockteater.html

#23 - Carola L

Jag skulle berätta en massa fabler för det lilla barnet



Delat: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2013/september/dockteater-set-fran-libero.html

#24 - Johanna

Hej!

Om jag vann dockorna skulle de få vara med och sjunga med mig och min make när vi sjunger "Ja må hon leva" för vår dotter som firar sin första födelsedag 12 oktober. Det skulle garanterat bli en succé då hon älskar djur. Sen skulle vi ladda ner appen och se vilka sagor som finns och mysa kvar i sängen länge länge och bara vara och leka.

#25 - Elle

Hej!

Jag hade gjort en fantasifull tolkning av Folk och rövare i Kamomillastad, speciellt då Kasper, Jesper och Jonatan och deras tama lejon. :)

#26 - Sandra - mamma till Molly & gravid

Hej, jag är gärna med och tävlar! :)
Min dotter skulle älska att jag med hjälp av handdockorna berättade en saga om hur de kom bort i skogen och fick vara med om ett stort äventyr innan de lyckas hitta hem igen. När jag sedan har berättat sagat ett par gånger så kan nog dottern på 3 år vara med och styra sagan lite, hitta på ett eget äventyr osv. Kul skulle vi ha ialf! :D