bambi

Vad jag fick i julklapp

Bloggkommentatorerna skrev att dom ser en ny trend hos bloggarna i år – att det bloggas inte lika mycket under julen. Bloggarna tar det lugnt och känner ingen stress över att behöva uppdatera bloggen tre gånger om dagen under julen också, vilket är en positiv trend tycker jag.

Jag har försökt att ta det lugnt och njuta av det underbara sällskapet vi har haft under dessa dagar. Jag har även testat min nya julklapp! Jag fick nämligen en ny blixt till min kamera! Jag blev överlycklig, för jag älskar ju att fotografera och ljus gör verkligen så stor skillnad i ett fotografi. Så, jag har börjat pröva mig fram lite grann men jag fick ett helt blixtpaket med ”slavblixtar” (blixtar som man kan ha på sidorna) och dom har jag vågat mig på än. Men det är kul att testa och leka lite med kameran. Jag tyckte det blev stor skillnad på direkten!

 
Så, alla foton i detta inlägg är med min nya blixt. Jag fotograferade när barnen pysslade med sin faster.
 
 
 
Det blir alltid mycket spel under julen med familjen. En favorit hos mig och maken är ”priffe” som är en enklare version av Bridge. Väldigt kul!
 
 
Makens favorit godis – Jelly Beans! Han fick en ask i julklapp, som vi mumsade lite när vi spelade kort.
 
 
Och i ett annat rum satt barnen och spelade Uno med farmor.
 
 
Sen blev det även en massa fika, lek, skratt och mys! En helt underbar jul, helt enkelt!