bambi

Att börja rida
 

God morgon fredag! Idag ska jag iväg och besikta bilen nu på morgonen – håll tummarna för att den går igenom! Sen ska jag iväg till logopeden med Leah. Vi har inte varit där på över en månad, så får se hur det går.

Imorgon ska Leah på sin första ridlektion. I onsdags ringde dom nämligen från ridskolan där jag satte Leah i kö för ett halvår sen ungefär och sa att det var ett barn som hade hoppat av. Så då fick Leah ta den platsen om vi ville och kunde. Jag tackade ja direkt till platsen och Leah ser verkligen fram emot att få börja rida. Första lektionen är dock bara teori.

Leah har alltid tyckt om djur, så jag tror hon kommer att älska att rida. Jag tog ridlektioner i några år förut, när jag var runt 10 år och älskade det. Jag kan sakna det ibland och maken säger att jag borde börja rida om jag nu saknar det men jag vet att det kostar mycket och har känt att jag inte har haft tid. Nu när Leah börjar så kanske jag blir ännu mer sugen och börjar rida igen, vi får se!

Hoppas att ni får en fin fredag!