bambi

När min pappas bil blev kändis

Hej vänner! Hoppas att allt är bra med er. Här har det varit en känslosam vecka. Som jag berättade tidigare så dog min fina farbror förra veckan. Denna vecka dog mina systrars pappa (vi har samma mamma men olika pappor). Så tråkigt och det kom rätt så hastigt. Båda två blev 79 år gamla.

Min syster som bor i USA har inte varit här i Sverige sen hon flyttade dit, för 39 år sen. Hon är född och uppvuxen här i Sverige och är faktiskt svensk medborgare. Nu försöker vi få hit henne för hennes pappas begravning. Det är lite krångel eftersom hon har gift sig i USA och bytt namn och har således ett annat efternamn hos Skatteverket än hon har idag. Det är jättekrångligt att få till ett nytt pass för henne och den svenska ambassaden har begränsade öppettider…

Men jag hoppas så att vi ska få hit min syster. Jag har inte träffat henne på flera år nu och Zack och Leah har aldrig träffat henne. Tänk om dom äntligen får träffa sin moster!

Så, det har varit blandade känslor av sorg och sen glädje att min syster kanske kommer hit… Åh, va jag hoppas att hon kommer hit!

Min pappa fyllde 80 år i somras och är alltså bara ett år äldre än sin bror och mina systrars pappa som nyss dog. Det får mig onekligen att tänka och undra hur mycket tid jag har kvar med honom. Jag försöker umgås med honom så mycket som möjligt och vi ringer varandra flera gånger i veckan.

Ett av hans stora intressen är bilar och jag tittade igår på Tårtgeneralen där min pappas gamla Volvo finns med i början. Det är en ovanlig sort (tydligen) och den är ”guldfärgad”. Han blev tillfrågad när dom spelade in filmen i Köping och han bor inte så långt därifrån. Jag tog en screenshot som jag har mailat honom  🙂

 
P.S: Han tog med sig denna bil från USA när han flyttade tillbaka till Sverige. Så om man tittar noga så ser man Californias delstatsflagga fram på bilen.