bambi

Favoriten över alla
Idag har jag bakat min absoluta favorit när det gäller bakverk - Cookiebrownies. Och det är faktiskt inte bara jag som älskar dom, utan dom får alltid en massa massa beröm när jag bjuder på dom. När jag hade med dom till dagis så trodde dom att det var ett gammalt recept som jag hade fått av min mormor eller nåt... för att så här goda saker kan bara mormödrar komma på  ;)

Så, egentligen borde jag inte baka något annat. Alla älskar det! Så därför blir det att ta med dessa godingar till morgondagens parkhäng!



P.S. Det var någon som efterfrågade mina favoritcupcakes... jag tänkte göra min egna cupcakes topplista. Så det kommer!
#1 - Andrea

Hej Bambi! Jag brukar aldrig kommentera, men nu, när jag är på väg att handla ingredienser till laxen så kände jag att det var på tiden att jag gjorde mig hörd.



Jag vill bara säga att jag ÄLSKAR dina recept. Varje gång jag ska laga middag går jag inte på din blogg för att få inspiration. Många av recepten har jag lagt till i bokmärken och jag har lagat det mesta du har lagt ut. Flera gånger om!



Dina recept är inte bara goda och varierade utan även mycket enkla att följa och resultatet blir alltid mer än godkänt.



Det tråkiga är att jag inte bor i Sverige så jag måste alltid spendera lite tid på internet för att översätta ingredienser, framförallt kryddor, och det är inte alltid jag får tag på allt i receptet... Ingredienser som inte är nyckelingredienser brukar jag helt enkelt byta ut, men när det handlar om kryddor och ingredienser som ger rätten dess unika smak, måste jag tyvärr hoppa över just den rätten... Lite tråkigt, men jag överlever :)



Det blev en lång kommentar detta, men i alla fall. Jag ville bara säga att du är en stor matinspiration och jag kommer med stor säkerhet att laga middag efter dina recept lång tid framöver - i alla fall så länge du bloggar!



Stor kram

#2 - lolla

hejsan

wow dra mig bakåt vilken bra blogg du har kanon trevlig och rolig att läsa

och en massa bra recept som jag bara älskar

kommer garanterat tillbaka

kram lolla

#3 - Anonym

fast detta är inte ditt recept, utan mia öhrns. faktum är ju att många av dina recept är från hennes bok "fler kladdkakor"...

#4 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Anonym Jag använder mig utav många olika receptsamlingar och dens recept som jag tror jag använder mest är Leila Lindholms. Men som sagt jag blandar en hel del, allt från Mia Öhrn till Leila till Hummingbird bakery till gamla recept jag har från högstadiet.

#5 - LADY DAHMER

anonym - dra nåt gammalt över dig. Sen när har bambi hävdat att hon är upphovsmakare? Jag kan garantera att mia öhrn inte heller är det for that matter, PFT!



Bambi - seriöst, you gotta make these for me. Fast inte nu. Inte på låååång tid. Jag lhcf'ar hardcore och undviker allt vad fika och snask heter. BUUUU.

#6 - Andrea

Det var jag som skrev första kommentaren. Jag menade ju så klart "går jag in på din blogg" och inte "går jag inte på din blogg". hahaha :)

#7 - Sara

Kära receptgudinna, våran lilla tjej ska döpas i sommar och efteråt tänkte vi bjuda på middag samt fika. Om du skulle stått för ett sommardop, vilka av dina underbara recept (gärna både mat och fika) skulle du bjuda på då?? Svara bara om du orkar =) Kram

#8 - Jennie

Igår bakade jag denna ljuvliga kaka, nu står den i kylen och väntar på dagens gäster, härligt! Har förstås inte kunnat låta bli att tjuvsmaka lite. Vi verkar ha samma smak för sötsaker :)