bambi

Hojicha Grönt Te



Vi dricker väldigt mycket te här hemma. Vår tebryggare är igång hela dagarna, men det blir mestadels Earl Grey då. Idag så testade jag istället ett grönt te som heter Hojicha från Mighty Leaf.

Jag tycker att teet smakar lite för mycket "bränt" för min smak och "hoji-cha" betyder just rostat te. Hojicha innehåller mindre koffein än andra gröna tesorter.
#1 - Sussi

Jag älskar oxå te, har prövat massor med olika sorters teer. Och är inte rädd för att pröva nya sorter.

Men jag råkade pröva ett te som var mycket starkt och smakade inte gott alls. Jag skulle skriva upp det såa tt jag inte köpte det igen. Men gissa vad jag gjorde? Jo du har rätt, jag trodde det var ett te som jag Skulle köpa!! Typsikt mig.

Ha en bra torsdag

kram

s

#2 - felicia

jag hatar te med koffein... jag blir hyper! haha, men jag dricker alltid bara fruktiga teer, earl grey ar inte min melodi! Apelsinte ar min favvo!

#3 - Norea

Har du inte testat löste?, det finns ju så många olika smaker numera.

Jag har köpt en likadan tebryggare som ni har och den går också varm här hemma och jag har 5-6 olika lösteer jag varierar med efter humör och dagsform. Jag har haft den ett bra tag nu och det enda som är lite tokigt med den är att det finns ingen varmhållning på den, så man får stå och passa den när den är färdig, då den slås av.

Hur gör med din, då du skriver "att den står på hela dagarna?"

Men teet blir ju jättegott med den!

#4 - BAMBI

Norea Jo, det är löste vi använder annars. Det jag menar är att vi brygger kanske 3-4 kannor om dagen, så den är typ igång hela tiden. Men vi värmer teet igen, vi tömmer te-behållaren (som är upptill) och värmer teet igen.

#5 - tangirrl

Earl grey är gott, det och yellow label är ju så neutrala så det funkar för det mesta! Jag gillade när lipton hade nån kamanj med earl grey med olika smaker, jag älskade den som hette "russian earl grey" men jag har inte hittat den på ett tag :(



Fler te- tips! Jag är gravid nu (v 29) och har dragit ner på kaffet och börjat gilla te mer, så tips mottages gärna ;)