bambi

Tur att det inte finns i Sverige...
Här kommer några godsaker som fanns i Berlin. En av mina favoritgodisar är dessa Schoko-Bons från Kinder. Jag är glad över att dessa är supersvåra att få tag på i Sverige för annars hade jag nog levt på dessa...



Denna rosa sötsliskiga Hello Kitty dryck är jag lite glad över att den inte finns i Sverige. Vilken målgrupp riktar den sig mot? Det är så onödigt att lära småbarn att dricka läsk!

#1 - ♥ En pojkmammas vardag ♥ Flytten till torpet närmar sig!!

Är också glad över att det Kinder godiset inte finns i sverige ... annars hade jag nog rullat fram ;)

#2 - Nymphea

Haha finns nåt liknande från marabou som jag är helt besatt av... den i mitten på bilden, sååå god. http://www.marabou.se/img/Paspuff.png

#3 - Viola Morina

Det där med att småbarn inte bör dricka läsk är tyvärr inte särskilt etablerat utomlands har jag fått intrycket av...

#4 - Amanda

Hmm, undrar just vad det var jag såg på Ica Kvantum här där jag bor. Det såg ungefär ut som de där hello kitty-flaskorna, men fanns också i typ cars-varianter också (förstås). Men det kanske var något annat?

#5 - Marielle

Tänkte precis skriva vad Amanda skrev, jag har absolut sett något liknande.

#6 - tindra

det finns en liknanade hello kitty läsk på Ica maxi,willys & Ö&B.....

#7 - Bambi

Åh, är det sant? Va trist att det finns här i Sverige också....

#8 - Therese

Fast jag tror inte det är läsk som finns i sverige. Utan det är nån annan sötsliskig dryck som säkert är full av lika mycket skit som den där torkade frukten du hade köpt till dina barn förut med hello kitty på.

#9 - Disa

Det är sant som många säger att på ica finns det Hello kitty dricka i burk står vid läsken så det är väll något sånt.

Men såklart finns det läsk som riktar sig mot pojkar också i form av Ben10 dricka... Står brevid Hellokitty...

#10 - Anonym

Kul till kalas eller nåt fredagsmys o helt ok i rimlig omfattning tycker jag?

#11 - Malin

Hello KItty läsk finns i Sverige., både i burk coh flaska.

#12 - emma

dom små äggen finns här i sverige i många utländska livsmedels affärer (farligt goda! ) :)

#13 - Linda Andersson

Det var längesen jag tittade in här... har haft fullt upp under en period så jag har inte hunnit läsa några bloggar alls på väldigt länge. Men nu tittade jag in och läste ikapp, och jag kom genast ihåg varför jag började följa din blogg från första början.

Du skriver och formulerar dig väldigt bra, dina "reserepotage" är helt suveräna!