bambi

Min cupcake-topplista och tips inför kalaset!
Ni är så underbara mina fina läsare! Jag älskar att läsa era kommentarer och era fina mail! Jag får många frågor om mina favorit cupcakes och kakor. Vilka kakor jag rekommenderar till barnkalas...osv. 
 
Sist vi hade barnkalas var när Leah fyllde 2 år. Då bakade jag en Regnbågstårta (mycket lyckad men mycket tidskrävande), gjorde Snurrkakor (mycket populära) och bakade Jordnötscupcakes.
 
Till kalas kan jag verkligen rekommendera Peanut Butter Swirl Brownies eller Cookiebrownies (mina favorit brownies), Regnbågscupcakes, Nutella Whoopie Pies (barnen älskar dom!), Bajstårta (perfekt för barn i kiss- och bajsåldern), Browniecheesecake med hallongrädde (jag bjöd på denna istället för tårta på ett kalas, var MYCKET uppskattad!), Cakepops är alltid roligt att bjuda på och om man vill göra en stor tårta i långpanna så kan jag varmt rekommendera denna maräng och sockerkaksbotten!
 
Och här kommer min cupcake topplista:
 
1. Cookies and cream cupcakes - min nya favorit, så JÄKLA goda!
 
2. Marshmallowcupcakes - fluffiga och supergoda!
 
3. Peanutbutter chocolate cupcakes - oslagbar kombination choklad och
jordnötssmör!
 
4. Marmorerade choklad och vaniljcupcakes - perfekta blandningen av vanilj och choklad!
 
5. Kolacupcakes - otroligt goda med mycket kolasmak!
 
6. Vaniljcupcakes - varför krångla till det? Såååå goda precis som dom är!
 
7. Devil's food cupcakes med karamellfrosting - jättegod kombination med djup chokladsmak och karamell.
 
8. Black bottom cupcakes - choklad och cheesecake i en underbar cupcake!
 
9. Nutellacupcakes - vem älskar inte nutella?
 
10. Blåbär och vitchokladcupcakes - som små goda smycken!
#1 - Nyårsmamman

Jag är inte jätteförtjust i kakor egentligen, men har testat tre olika sorter av cupcakes bara för att de ser så otroligt goda ut allihop att det bara inte går att låta bli! Mina blir dock inte på långa vägar så fina som dina... Men för mig som inte är så förtjust i bakverk blir de lätt alldeles för söta. Så har du något tips på någon sort med en frosting som är lite mer syrlig?

Svar: Cream cheese frostingen brukar inte vara lika söt, tycker jag.
Ha en fin söndagkväll :)
bambi

#2 - Longevity - en blogg om hälsa

Vad många trevliga recept. Får försöka testa inför nästa kalas här hemma :-)

#3 - Marja - Baka Sockerfritt

Vilka underbara cupcakes, otroligt söta!

#4 - dianasdrömmar

Åhh, så många goda cupcakes, kola lät gott kramar Diana

#5 - En kvinnas vardag

Tack för alla baktips! Ska lägga dem på minnet till nästa kalas :)

#6 - Katarina

Tack för alla dessa fina och läckra tips!

Svar: Varsågod :)
bambi

#7 - Catharina

Så härliga recept. I början på året var jag helt galen i att baka, får nog ta tag i det och pröva några av dessa (:

#8 - Dagliga Ljusglimtar

Vilken bra lista massor av gott! Gillar verkligen din blogg!

Svar: Tack :)
bambi

#9 - Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävling igång!

Perfekt!
Cookies and cream cupcakes kanske det bli att baka tills sambon fyller år :)
Det var ett tag sen nu jag bakade Cup Cakes, så snart är det dax, känner jag i Cup Cakes fingarna :D

#10 - Anna - Med Alvora i famnen, en framtid av spänning

Oj vilket bra inlägg! Och jäklar vad snyggt inlägg du skapa också!

Svar: Tack :)
bambi

#11 - Linda

Halkade in på din blogg idag när jag googlade på kakor och tårtor till barnkalas och jag måste bara säga WOW!! Vilken härlig blogg du har och vilka fantastiska bakverk! Har suttit i timmar nu och bara kikat runt "hos dig" och är grymt sugen på att testa flera av recepten. Tusen tack för tips och inspiration! :)