bambi

Vill ni vinna en orm att lägga under granen?
 
 
I samarbete med Nickelodeon så har jag fått möjlighet att tävla ut en sån här supercoolt jätteorm från deras nya serie Sanjay & Craig. Serien handlar om 12-åriga Sanjay och hans talande orm Craig. Craig är en mästare på utklädnad och kan dessutom med lätthet använda sin smidiga kropp som stege, lasso eller balanslina för Sanjay när dom två har hamnat i knipa.
 
 
Ormen är handsydd och finns därför endats i begränsad upplaga! Men nu har en av er chansen att vinna en Craig-orm, kanske att lägga under granen? För vilket barn skulle inte bli överlycklig över ett sånt häftigt gosedjur?
 
Om du vill vara med och tävla om craig-ormen så vill jag att du ska svara på frågan: Vilken är dina barns favoritserie på Nickelodeon? Lämna gärna en kort motivering om varför du vill vinna också!
 
Tävlingen avslutas den 16:e december.
#1 - Therese

Hej,
Här är favoriterna för lillebror och storebror Pingvinerna från Madagaskar. Ganska tacksamt att de ngn gång vill se samma- vanligen vill lillebror se dora, bubble guppies och doctor mcstuffins vilket storebror tycker är sådär:)
Jag vet precis vad jag skulle göra med ormen. Här har vi en generös storebror som delat med sig av sina favoritgosedjur och låtit lillbrorsan ta över dagisnallen och hans dingli han hade i vagnen. Skulle nog bli glad över ett nytt fint gosedjur.

#2 - EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX

Jag är gärna med och tävlar. Supercool orm. Skulle göra sig fint i Felix rum i hans myshörna.

Melvin har nästan aldrig sett på Nickelodeon men jag tror mig veta att Dora går där och det har Melvin sett och gillade.

Jag har tipsat vidare här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/12/09/orm-1612/

#3 - finurliga fröken

Vi har inte nicelodeon men har testat magine en månad nu och då är de den kanalen som tittas mest på. Sonens favorit är absolut svsmpbob fyrkant men vi ser fram emot den nya serien. Ormen vore perfekt som julklapp och kanske kan den ersätta mamma i sängen på natten? Vore skönt för mamma. Kram

#4 - Pia

Hej! Jag antar att jag missat det eftersom den tävlingen slutade för 5 dagar sedan - men vem vann en personlig almanacka? :)

Svar: Jag återkommer med vinnaren imorgon eller senast onsdag!
bambi

#5 - freja

Jag har inga egna barn men min kusins dotters favoritserie är pop pixie. Jag kommer ge ormen till henne om jag vinner den, de har nyss fått en till dotter som har ryggproblem, ärftliga skador. Hon har fått genomlida många operationer och kan bli handikappad i resten av livet. Jag vill vinna eftersom jag tror de skulle uppskatta en present väldigt mycket

#6 - Emely Tuväng Korabik

Vi har inte Nickelodeon men grabbens favorit är Svampbob Fyrkant (Vi glor på Netflix) han kan sitta och titta på det hur länge som helst och han är inte den som brukar kunna vara still länge! :)

#7 - Annica L

Dora är favorit här.

Sonen skulle älska ormen.

#8 - Anna

Morfar har Nickelodeon hemma, vilket resulterar i att våran (snart ) treåring hoppar uppspelt redan på vägen dit.. DORA, DORA, DORA!! (Dora utforskaren!). Tur att morfar inte vet det! :)

#9 - Christina Frisberg

Ja här är det pingvinerna från Madagaskar för hela slanten, men det beror nog på att vi läste pingvinen Pablo som alltid frös för Elliot när han var lite mindre , han ville höra den varje kväll fattar inte hur barn är skapta hihihi liiiite tjatigt men funkar det så funkar det!!
KRAMEN!! <3

#10 - Tatyana

Det enda som Lin tittar på just nu är Ni Hao Kai Lan och Backyardigans. Så nu går jag också och sjunger med i signaturmelodin till Backyardigans och säger Ni Hao istället för hej.

#11 - slajko

Jag har en kille som gillar Svampbob på Nickelodeon. Det skulle vara fint att vinna en häftig orm som passar med andra djungeldjur i myss hörna.

#12 - Sanna

Vi har inte Nickelodeon hemma så Alva har faktiskt inte sett på det så mycket, men mina föräldrar har kanalen så hon har ju ett ett par gånger där borta och favoriten är då helt klart Winx Club eller Dora Utforskaren.

Kram Sanna

#13 - Elisabeth Öberg

Svampbob! Alla tre barnen älskar den lilla svampen och hans vänner på bikinibotten.

5-åringen gillar
Sanjay & Craig och skulle älska att ha en Craig-orm i sitt nya rum :-)

*håller tummen! * :-)

#14 - Jessica Sundberg

Dottern älskar iCarly. Fattar INTE varför - värdelöst program enligt mig :-)

Ormen skulle vara en supersöt halsduk så här i vintertid :-) Kanske skulle passa bra runt min hals :-) ?!

#15 - Elin - Livat på torpet

Här hemma har det setts på Turtles dagligen. Så dom sköldpaddorna är dom absoluta favoriterna! (3-åringen önskar sig också en landsköldpadda i julklapp som ska heta "Donatello" ;))

Jag vill vinna för att mina 3 rackarungar här hemma skulle ÄLSKA den där ormen. Och nu mitt i allt renoveringskaos skulle det vara kul att vinna något roligt åt dom :)

#16 - Neea

Min 3åring: DOOOOORA!! :D
Hahaha, inte helt oväntat svar om man säger så ;)

Mina barn älskar alla slags djur
så tänk om jag skulle ha sådan tur
att få vinna ormen & till mina barn få ge
deras glada spralliga gester jag skulle vilja se
mitt hjärta smälter av att höra deras skratt
om de fick en orm skulle de få ett glädjefnatt
efter lång tid med en stark, dock cancersjuk, mormor
skulle dessa skratt betyda mycket, mer än du kanske tror
så nu håller jag tummar och tår, och blundar hårt
hoppas, hoppas att denna craigorm ska bli vårt

#17 - chanette andersson

svae: svampbob fyrkant.. det var den första figuren min nu 7 åriga son gilla då han va lite. då hade han ej hunnit bli så poppis i sverige än så vi fick beställa en svampbob mjukis i från usa till han ha ha ha

(kan ju tillägga att min 32 åriga make med älskar svampbob) ha ha

#18 - Ulrika Rydell

Svampbob älskas här!:)
Sonen skulle bli överlycklig över en orm under granen, blir ett roligt paket att slå in! Just flyttat för andra gången på kort tid så den vore nog mysig att krama om i sängen vid läggning!

#19 - Camilla W

Min stora flicka gillar Dora Utforskaren, och jag håller med henne :)

Denna roliga orm skulle både hon och hennes lillasyster bli glada över att hitta under granen :)
Tävlingen avslutas på Stors fyraårsdag, kan ju hoppas på tur bara för det ;)

#20 - Camilla Dahlström

Favorit: redan från början SVAMPBOB o hans gäng.

Skulle vilja vinna ormen för att den skulle göras sig bra i Daniels säng.
En sovkompis helt enkelt =)

#21 - Caroline, 20 och blivande tvåbarnsmamma!

Elias tycker om Dora, men kan säga att det inte är mammas favorit ;)

Elias skulle älska att få denna orm under granen! :)

#22 - Camilla

Min son Emil älskar svampbob. Jag vill gärna vinna ormen till min son eftersom han varit rädd för ormar och kryp men vi har jobbat på det och nu är han inte lika rädd längre så det hade varit perfekt med en mjukis orm som inte ser läskig ut!

#23 - Annika - drömmen om 11 barn (nu med JULKALENDER)

Våra kids gillar DORA, och jag är inte helt emot det. Faktiskt lite kul när Jonathan (snart 3) och Rasmus (snart 4) sitter vid matbordet och kläcker ur sig engelska ord bara sådär!

Jag skulle vilja ge ormen till Jonathan. Han gillar ormar - på håll. Han älskar att se dom på tv o sådär, men inte om han kommer för nära (han gallskrek när vi var på skansen i somras!). Men att ge honom en "egen orm" och låta honom bli kompis med den tror jag kan va bra. Skulle ju underlätta liiiiiite om han ärver sin mammas intresse för ormar (och reptiler överlag) :)

Kram Annika
[email protected]

#24 - Anna Hägg

dora är favoriten.

denna coola orm ska min lille son få,
han kan ha den att mysa med då.
någon snuttefilt han inte ha,
men denna kanske passar som det bra?!

#25 - Salito

På www.salito.se kan man köpa Doras ryggsäck. Välkommen!