bambi

Krämig sweetchili Pasta

Oj, oj, oj va gott det här var! Helt fantastiskt! Jag har en vän som älskar sweet chili pastan på O’Learys och hon var så lyrisk när hon kom över ett recept liknande den pastan. Hon gav mig receptet och sa att jag måste testa det. Receptet som jag fick av henne innehöll mycket mer mjölk och creme fraiche och jag märkte att såsen blev väldigt rinnig. Så jag minskade mängden mjölk och creme fraiche och då tyckte jag att den blev perfekt! Men det ska bli mycket sås, så det är perfekt att ha lite bröd till som man kan doppa i den mumsiga såsen.

Hela familjen älskade denna maträtt och den blev även jättegod som matlåda till lunchen dagen efter (den dagen längtade jag lite extra efter lunchen). Enkel att göra också! Ni måste testa denna!

 
 

5 dl grädde
2 dl mjölk
2 dl creme fraiche
1 dl sweet chili sås
3 msk ajvar relish

1 påse tagliatelle
4 kcyklingfiléer

1. Koka upp grädde, mjölk, creme fraiche, sweet chili och ajvar i en kastrull. Låt den småputtra tills den har tjocknat. Ställ åt sidan.
2. Koka tagliatelle enligt anvisningarna på förpackningen.
3. Stek kycklingen tillsammans med grillkrydda, salt och peppar.
4. Blanda pastan med såsen och servera den tillsammans med den nystekta kycklingen.

 
#1 - Anonym

Kyckling