bambi

Hundspann vid norra polcirkeln
Hej vänner! Ja, nu har jag flyttat bloggen hit, tillbaka till blogg.se. Varför hit? Jo, för här fanns redan en hel hög med gamla inlägg, så det kändes bäst att flytta över inläggen från femme hit då. Jag har under jullovet nu sysslat med att flytta över inlägg för inlägg, men bara dom inlägg jag ville spara, från dom 5 år jag var hos femme.
 
Jag har sparat mina favorit-recept och sparat såna inlägg som jag vill ha kvar som "minne" eftersom bloggen ändå har varit som en dagbok för mig.
 
När jag fick veta att femme skulle läggas ner, efter Hannah och Peters skilsmässa, så tänkte jag först sluta blogga helt. Men jag har haft lite abstinens och har känt att jag har ju så mycket jag vill få ur mig och skriva ner!
 
Så, jag kommer nog säkert blogga då och då... ändå...
 
Jag har varit lite aktiv på Instagram dock. Där har ni fått veta lite vad som har hänt under denna månad som jag inte har bloggat. 
 
Bland annat så dog vår älskade katt Hera. Hon fick somna in den 18 december. Hon hade en stor tumör i urinblåsan och hade för ont. Hon blev 14 år gammal och hela familjen har tagit det väldigt hårt. Det känns fortfarande... Hon sov bredvid mig varenda kväll i 14 år. Så det är fruktansvärt tomt utan henne...
 
Vi har dock tittat - och hittat - två nya katter. Vi kommer att få hem två nya kattungar den 29:e januari. Två ragdolls som jag längtar ihjäl mig efter. Jag som alltid har trott att jag var en hundmänniska (för jag har haft hund under min uppväxt) men nu känner jag en sån stark längtan efter katt. Jag har tittat på katt-videos och bilder under hela jullovet. Jag tror att Hera omvände mig till katt-människa. <3
 
Ni kan se bilder på våra nya kattungar på Instagram, där jag heter @bambiblogg
 
Hera dog den 18:e, sen drog vi iväg på jullovskryssning med Birka den 22:a. Fyra nätter var vi på båten, där man åkte två nätter norrut mot norra polcirkeln (vid Rovaniemi i Finland) och sen två nätter söderut. Vi brukar annars alltid fira jul hos oss, något jag verkligen älskar när hela släkten kommer. Men nu är svägerskan höggravid med svåra foglossningar och dom bor i Östersund, så dom kunde inte komma. Vi vill inte heller åka till dom och sätta press på att dom ska känna att dom behöver fixa och ordna. Så vi bestämde att vi alla skulle fira jul på varsitt håll i år. Det var faktiskt skönt att göra något annorlunda för en gångs skull, även om jag älskar våra jular tillsammans.
 
Höjdpunkten på vår jullovskryssning var att vi hade bokat att åka hundspann. Vi åkte 5 kilometer med hundspann. Först körde maken oss, sen efter ca halva sträckan så körde jag.
 
 
Jag är ju lite klantig utav mig så jag lyckades åka av när jag stod bakpå och körde. Hundarna fick en massa fart när dom började närma sig "mål" (vilket jag inte visste), så jag åkte av och slog i högra knät illa. Jag hade en intensiv smärta i knät under några dagar, sen efter en vecka kändes den bra igen.
 
 
Vi fick även åka lite efter en ren när vi var där uppe.
 
 
Dagarna på båten var väldigt mysiga och sköna. Vi åt hela tiden 2-rätters till lunch och 3-rätters till middag. Vi hade turen att få ett bord precis vid ett fönster, eftersom man hade samma bord hela tiden så var det himla trevligt!
 
 
Det var lite skönt att åka bort i några dagar, men när vi kom hem igen så blev det så påtagligt att det var så tomt efter Hera igen.
 
Just nu har vi svärföräldrarna hemma hos oss då dom är utan ström och har 5 grader i sitt hus efter stormen Alfrida. Och så har jag färgat Leahs hår rosa! Det var Leahs bästa julklapp, enligt henne!
#1 - Barbro

Den där julkryssningen suktade jag efter. Hade varit så jävla najs att överaska dottern med det. Men nu åkte vi på resan som gick ut när ni kommit hem.

#2 - Marie

Har saknat dina inlägg så jag hoppas du kommer att blogga vidare.

#3 - Viveka

Så tråkigt att inte längre hitta några inlägg från dig här längre. Kom tillbaka!!
Kram/Viveka

#4 - Helen

Va härligt att ha dej kvar Bambi, gillar verkligen dina recept och dina vegetariska recept. :)))

#5 - Helen

Va härligt att ha dej kvar Bambi, gillar verkligen dina recept och dina vegetariska recept. :)))