bambi

Är det bara jag som blir nojig?
Oj, alla dessa skriverier om svininfluensan påverkar ju en... Speciellt som nybliven mamma så känner man att man vill skydda sitt barn mot allt. Jag får ont i magen när jag läser alla artiklar om svininfluensan ändå kan jag inte sluta... vad är detta för självplågeri? Men det känns som om jag vill veta allt, vill veta alla symtom så att jag kan hålla utkik efter dom.

Är det bara jag som har blivit nojig efter alla dessa skriverier? Men dom skriver att fågelinfluensan var farligare (hade en dödlighet på 40%) och då var jag inte alls orolig... men då hade jag inte en liten plutt att beskydda heller...

Artiklar: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
#1 - Milla

Jag blir också nojjig, men det är normalt. Ett tips är att leta oberoende fakta som inte aftonbladet och expressen ger tyvärr. Då blir man lugnare. Och är man som vi är..nyblivna mammor då känns ju det mesta hotfullt mot våra änglar :)

#2 - millie

jag har inte ens hörttalas om svininfluensan :o

#3 - MissCM

jag är också jätte nojig! det är hemskt, det här med influensan. :/

#4 - Ani

Åh vad jag känner igen mig!

#5 - Sara

känner likadant. klarar knappt av att läsa det men gör det ändå. man vill ju skydda dem man älskar =)

#6 - Neurotiker i Skåne

Nej, du är inte ensam om det. Trots att jag inte har några barn är jag panikslagen och läser också alla artiklar. Sitter säkert flera timmar framför datorn var dag för att kolla om det har kommit något nytt. Intalar mig att det är för att jag måste förbereda mig, och nog har jag förberett mig allt. Men risken finns att jag hamnar på psyk p.g.a. allt detta och då har alla förberedelser bara gjort mer skada än nytta.

#7 - Susz

Trött på media som inte vill gräva och ta reda på fakta och orsak till virusmutationen- och påverka till en förändring..



Globalt UPPROP! DITT stöd behövs NU..en direkt ORDER!dåligt skötta djur ger virusepedemier!

Skrivet av HumlAnz X 6 maj 2009, klockan 00:58







Globalt upprop!

I syfte att förhindra mer och värre epidemi..

Ditt stöd behövs nu..signerar du? Kostar inte en krona..

Häng på!





Ingen vet om svin -influensa kommer att bli en global pandemi, men det är klart var den kommer ifrån ..

- mest troligt en jätte gris på djurfabrikens gård som drivs av ett amerikanskt multinationellt företag i

Veracruz, Mexiko.



Fabrikens gårdar är hälsofarliga på flera plan.

Tusentals grisar brutalt ihopaträngda i smutsiga lager och besprutas med en cocktail av droger - som

utgör en hälsorisk för mer än bara vår mat - de och deras gödsel laguner skapar perfekta förhållanden

att föröka farligt nytt virus som svin influensa.

The World Health Organization (WHO) och FN: s livsmedels-och jordbruksorganisation (FAO) måste

undersöka och utveckla regler för dessa anläggningar för att skydda den globala hälsan.



Big agrobusiness kommer att försöka hindra och ventilationsluckorna stängs

vid varje försök till reformer, så vi behöver omfattande protester hälsovårdsmyndigheterna inte kan bortse ifrån.



Vi kräver utredning och reglering av fabrikens gårdar.

Berätta för dina vänner och familj, Avaaz kommer att leverera uppropet / din sign till FN-organ.

Om vi når 200.000 underskrifter vi kommer att leverera det till WHO i Genève med en besättning av papp svin.

För var 1000:nde signatur kommer vi att lägga till en gris till besättningen..



Du signerar väl?!

Kopiera gärna och maila till vänner oxå..ju fler vi är..signera här:



flupandemic/?cl=224953229&v=3271" rel="nofollow">http://www.avaaz.org/en/swineflupandemic/?cl=224953229&v=3271



behöver du översätta? Finns kanoners redskap här:

http://translate.google.com/







Mvh



http://blogg.aftonbladet.se/24432

#8 - Svininfluensan

du behöver icke vara orolig.. jag lovar. Detta är bara ett stort mediapack och en stor kampanj av de stora läkemedelsföretagen som ska sälja vaccin.. Jag ska inte ens vaccinera mig. Dödligheten är mindre än 0.3 % vilket är lägre än för vanlig influensa. Be cool http://www.svininfluensan.com