bambi

Ännu mer höstkollektion 2009
Oddanncha tipsade om att det fanns en del bilder på höstkollektionen ute på Odd Mollys hemsida (klicka på press/media, sen download och sen selection of photos)! Jag måste säga att den är väldigt olik Odd Mollys tidigare kollektioner. Inte trodde jag att dom skulle ha en sån här jacka i sin kollektion:


#113A nylon hooded mongolian fur jacket, dark red, fall 2009


Men här är några favoriter (klicka för att se större bild):


#116 todiefor sherling vest, powder, fall 2009


#19 check me dressless, grey, fall 2009


#34C, undress C, rose, fall 2009


#40, indy dress, chocolate, fall 2009


#52 excess dress, royal, fall 2009


#153 voile short dress, rose, winter 2009

Min absoluta favorit är indy dress, en sån bara måste jag ha! Hur söt som helst!
Det är kul att dom har tagit in många nya färger så som chocolate, royal (mörkröd) och cherry (cerise-rosa).
#1 - Anonym

Västen har inte jag sett i någon tidigare kollektion, men ändå sett den på en bild där sångerskan Meja har den på sig...



Hm?

#2 - Oddanncha

Vi har samma favoriter du och jag!



:-)

#3 - Miss B

Jag undrar var odd molly är påväg egentligen :). jackan är lite konstig och ser lite för vanlig ut men kanske har den lite mollyska detaljer som inte syns på bilden här. Annars så tycker jag att korta jackor ofta är oanvändbara, vill gärna ha något som går nedanför rumpan och värmer lite. Jag har haft samma vita jacka som du Bambi nu i vinter och den har varit oroligt bra och kommer nog att hålla sig i höst också. Klänningen indy dress är snygg förutom att den inte verkar vara helt svart utan brun. Gillar nog bäst klänningen längst ner och hoppas att det finns andra guldkorn i kollektionen och att de har några bra basplagg. Jag är beroende av deras små t-shirts med knytband i rundhals...

#4 - Miss B

Jag har faktiskt svårt att se hur och när man skulle kunna använda en sån där väst???

#5 - Katinka

Ja, jag håller med dig! Indy dress är den finaste och jag älskar brunt så den får gärna vara brun.

#6 - missperfectblonde

Snygga kläder =) Särskilt linnet på den 4:e bilden!

#7 - Sofi

Det enda plagg jag hade kunnat tänkt mig är den mysiga västen över min jeans eller skinnjacka när höstvindarna börjar blåsa.