bambi

Det sjunkande skeppet...
Nu blir det lite skvaller så här en söndagkväll... lite bloggskvaller...

Mammabloggarna lät ju som en sån bra idé, kommer ni ihåg det? Jag var snabb med att bli medlem. Men nu verkar det som om det är ett sjunkande skepp då bloggarna hoppar av en efter en.

Först var det Malin (GeMigLivetTillbaka) som inte blev nöjd med sitt avtal med Mammabloggarna. Hon hade ett muntligt avtal med Annika som sedan inte alls stämde med det avtalet som hon fick i sin hand. Det var ett mycket luddigt avtal som hon helt enkelt inte kunde skriva under av många olika skäl. Malin sliter hårt med sin blogg och har ordets gåva och en hängiven skara läsare... så hon blev självklart besviken.

Sen så hoppar Prinsessans Dagbok av. Även hon är besviken och gillar inte allt tjafs som finns hos mammabloggarna.

Och nu senast i raden... Mira. Som bara hann blogga i en endaste dag. Även hennes avtal blev inte som lovat....

Vart är mammabloggarna på väg? Man börjar ju undra.... synd att det skulle bli en sån flopp av en sån bra idé.
#1 - Elin - Ett hus till oss

Ja det var verkligen en bra idé! Synd att det blev en flopp.

#2 - ida UNG MAMMA

JA, RIKTIGT SYND!

#3 - minmolly

Vad är mammabloggarna? Är det en blogg community?

#4 - ♥ ♥ ♥ bambi - Vill du gästblogga hos mig? ♥ ♥ ♥

minmolly. Ja, det skulle man kunna säga. Man kan bli medlem där, finns forum och så har dom ett gäng egna bloggare.. men nu hoppar dom av en efter en!

#5 - Marih

Synd att alla är så missnöjda...Fru Evelina har precis hoppat på! Hoppas hon blir nöjd i alla fall och vill stanna!

#6 - Renée

trist att det blir så.

#7 - Therese - Eira min ögonsten

Enligt mammabloggarna så hoppade gmlt.se av pga försökringskassan.. varför ljuger dom? onödigt.

#8 - Wojtan

Äntligen kommer sanningen fram!

#9 - TUMADRE

Malin hoppade av för att hon inte får ha inkomster vid sidan av sin sjukpenning,och FK har ju stenhårdaregler.



#10 - ♥ ♥ ♥ bambi - Vill du gästblogga hos mig? ♥ ♥ ♥

TUMADRE: Nej, Försäkringskassan hade väldigt lite med Malins avhopp att göra. Jag har hört att från Malin själv, du får gärna fråga henne också om du inte tror mig...

#11 - Ge Mig Livet Tillbaka.se

Det är precis som Bambi säger, Försäkringskassan hade faktiskt ganska så lite med det hela att göra, men det var det som var den utlösande faktorn. När jag skulle börja blogga fick jag informationen att jag skulle bli anställd, men när avtalet väl kom så skulle jag helt plötsligt starta eget företag. Något som jag inte kände mig bekväm med och jag menade på att Försäkringskassan kommer inte tycka om det heller.



Men det var i grund och botten så att det var i princip hela avtalet som jag hade problem med. Och efter diskussioner med Annika så ville de inte förhandla om någonting i avtalet för att min blogg var för liten och då valde jag att hoppa av.



Sen att hon valde att formulera mitt avhopp så i medlemsinformationen, det vet jag inte och jag orkar inte ens fråga henne om jag ska vara ärlig.



/Malin

#12 - TUMADRE

Okej, men så fult att skriva ut i nyhetsbrevet som vi fick på mejlen att Malin hoppade av pga strul med försäkringskassan...



Vad tråkigt att det blev som det blev!

#13 - Carolina

Ja, jag är helchockad - vem kunde tro något sådant här?! Allt lät ju så himla bra...

#14 - sara

vad tråkigt=(

#15 - Malin

Herregud säger jag bara! Vart ska detta sluta?

#16 - Moa ♥-Från 115 till 50 kilon-♥





Bli veckans blogg hos mej:)



Kram



Moa - som bantar tills hon ser ut som Viktora Beckham.

#17 - barnshoppingbloggen - mode & shopping för barn!

Verkligen TRIST... nu är sidan nerlagd för "underhåll till lunchtid", tvekar på om den ens öppnar alls igen, ganska pinsamt för grundaren isåfall nu när sanningen kommit ut...

#18 - barnshoppingbloggen - mode & shopping för barn!

Just det, jag frågade i forumet vad som hade hänt för jag hade då inte läst på alla drabbades bloggar... då togs det inlägget bort direkt ;-) Sen stängde de ner siten...

#19 - Studentmamman

Det är verkligen tråkigt att det blev såhär då det hade kunnat bli en mycket bra samlingsplats för alla mammabloggare. vad tror ni kommer hända härnäst? Läggs sidan ner eller kommer grundaren försöka reparera skadorna?

#20 - Sessan ☆

Vad ska man säga..... Tråkigt för iden var kul & vi hade en strålande Gala!! Men ibland måste MENTAL hälsa gå föst.



Personligen tycker jag ALLT är skit pinsamt & rådnar när jag läser om det både här & där.



Pussigull & ha en strålande Måndag

//Sessan

#21 - Fru Evelina

ja det gick ju lite tokigt det där :-)!



tur i oturen så hann jag ju bara blogga där i 2-3 dar innan sajten stängdes ner!

#22 - Rebeccas.se

Åh vad tråkigt! Så onödigt med en massa tjafs.

#23 - Katja

Ja, nu är det väl bara tonårsmamman kvar vad jag vet, efter att även jag hoppat av. En jävla soppa helt enkelt.

#24 - Mira

Efter nattens mail, så verkar detta inte ta slut i första taget.

Helt otroligt.



Kram på dig!

#25 - GucciMama

Men gud vad är det som har hänt. Har missat allt totalt:-(

Jag loggade in idag och blev helt chockad!

#26 - nina

Det här har jag också missat. Måste logga in å kolla

#27 - MammaMia

Jag blev så besviken när jag loggade in och såg det.

Hade helt missat detta, att det skulle vara nån mobbing på forumet...

Jag hade ju hittat så många nya favoritbloggar, synd bara att man inte hade sparat dem som favoriter! Hur hittar man nu dem igen?!