bambi

Slumdog Millionaire

Igår hyrde jag och sambon filmen Slumdog Millionaire. Man har ju hört så mycket gott om filmen och den har fått mycket bra betyg.

Och jag måste säga att den levde upp till mina höga förväntningar. Den var riktigt bra! Den handlar om en kille som är från "slummen" som deltar i indiska versionen av "Vem vill bli miljonär?" när han vinner flera miljoner i programmet så undersöker polisen om han har fuskat...för inte kan en från slummen vara så smart och svara rätt på alla frågor! Då får man veta hur killen har lärt sig alla svaren på frågorna, genom olika saker som hände under hans uppväxt (oftast väldigt tragiska saker).

En mycket bra film! Rekommenderas! Jag ger den en 4:a av 5.
#1 - Pingla

Åh, har du inte läst boken så gör det. Den är så mycket bättre och "matigare".

Jag tyckte filmen var ok men det blir väl som alltid när man läst boken först att man tycker att den är bättre.