bambi

Dagens fråga: Vilken är den godaste glasstoppingen?

Ikväll blir det lite lördagsmys. Vi har inte haft någon myskväll på evigheter eftersom jag har mått så illa. Så det ska bli trevligt!

Det blir film och glass. Jag fick låna en film av en elev, en skräckfilm som heter Orphanage, som tydligen ska vara jättebra. Till glassen ska vi ha min absoluta favorit topping: Nougatsås! Den är så otroligt god!!

Vilken är er favorit glasstopping?
#1 - Noretstar

Fast just den där såsen tycker jag är skitäcklig! :P

#2 - Emma - Barbaemma

Nougat är verkligen världens godaste glasstopping, mums! Här hemma blir det äppelkaka med vaniljsås när Nathalii har somnat, men nu blev jag nästan sugen på glass istället. =)

Den filmen är riktigt bra . Läskig, spännande, sorglig och tragisk. Fast pojken på omslaget hemsöker mig fortfarande ibland. =)

#3 - Linda

Åå nogat så klart! ;) haha

#4 - Therese - Eira min ögonsten - Jultävlingar i bloggen!

Chokladsås!



Fast ikväll blir det kladdkaka och grädde. (Det som vart över från igår..)

#5 - Nina

Gillar inte nougat i flytande form.

Jag gillar mosade jordgubbar med lite socker i, som vi har mängder av i frysen.

#6 - Norea

Nougatsåsen är oxå min favorit smakmässigt.

Jag tycker den är så god och bra konsistens innan den kommer på glassen, men den stelnar alldels för mycket när den kommer på glassen, så jag skulle vilja att den var mera rinning även på den kalla glassen för att få ful pott av mig.

#7 - Pernilla

Jag tycker chokladsåsen i samma märke är strået vassare. Den är nästan lite nougatig den också!

#8 - Evalena

Jag älskar smulade kakor på glass(men äter för det mesta bara Ben&Jerrys och då behövs ju inget extra på). Bragokakor eller pepparkakor tex!