bambi

Äppel- och kanelte

När vi var och storhandlade så var vi tvugna att fylla på teförrådet. Vi är riktiga tedrickare och har en tebryggare som heter Magic Tea från OBH Nordica som vi inte skulle kunna leva utan.

Vi dricker mellan 1-3 kannor om dagen. Te-bryggaren är superenkel att använda, man har i lös-te högst upp i ett filter och häller i vatten i kannan och så värmer den upp vattnet och brygger teet.


Den håller rätt temperatur. Jag har för mig att det är 80 grader (rätta mig om jag har fel) som vattnet ska vara för att teet ska smaka så gott som möjligt. Man ska alltså aldrig ha kokande vatten till teet! Vi har haft vår bryggare i två år nu och den kostar runt 350 kronor. Rekommenderas verkligen till alla te-drickare!

Vi brukar oftast dricka Earl Grey men idag kom vi hem med ett paket med Äppel- och kanelte och det är så ljuvligt gott! Det doftar verkligen äppelpaj!


Bild på Magic Tea, tebryggaren
#1 - Helena

det är mitt favvo-te!! :-) ska jag dricka te är det alltid det jag dricker :-)

#2 - Vera med flera

Å vilket tips! Jag har blivit en stor tedrickare men tycker det är bökigt med lösviktste, ska införskaffa mig en sådan!

#3 - Agnieszka

Det teet är fantastiskt gott, särskillt under julen/vintern!

kramar

#4 - Malin - brandteknologen

Mmm det där teet är jättegott!

I dag köpte jag själv mig ett te som hette Rooibos Cho Chi Mon, med choklad, chili och kanel i.

#5 - Nina

Hmm. En sån tebryggare kanske man ska fundera på att skaffa

#6 - laBeyy

Gott! en jag föredrar Vanilj te. Det är gott och lite sött faller mig i smaken