bambi

Melodifestivalen - deltävling 1
Ja, här kommer mina tankar/åsikter om deltagarna:

1.) Nina Söderquist - För mig är schlager "Carola- Fångad av en stormvind" så läder och hårdrock känns så fel så fel...
2.) Jonathan Fagerlund - Ja, man vet ju vem alla fjortis-tjejer kommer att rösta på...
3.) Shirley Clamp - *GÄSP* Till och med klänningen var tråkig!
4.) Scotts - Okej, jag följde aldrig "Dansbandskampen", men det där kallar inte jag dansband!
5.) Emilia - Hon är så himla naturlig och fräsch! En av favoriterna.
6.) Alcazar - Väldigt trallvänlig. Jag ser mig själv sitta och sjunga på den i bilen. Men vad hade han på sig, en kortärmad skinnjacka med axelvaddar????
7.) Caroline af Ugglas - Nej tack. Inte alls min smak, men coola stövlar.
8.) Marie Serneholt - Jag var dö-avundsjuk på Maries lockar när hon var med i A-teens. Får man vara så snygg?? Och såg ni vilken söt reaktion hon hade när hon hade sjungit klart, det var verkligen en "wow, jag kan inte fatta att detta är sant"-reaktion.
#1 - Lena

Trodde verkligen Marie skulle gå vidare. Men ack så fel man kan ha. Men Alcazar visste man skulle gå vidare, fast vinna allt skulle jag bli chockad om de gjorde.



Tycker ofta man klagar på alla låtar som är med men efter några veckor har många av dem på något konstigt sätt fastnat i huvudet och man kan inte sluta sjunga på dem. Irriterande! ;-)