bambi

Odd Molly på nätet!
Här kommer den kompletta listan av svenska webbutiker som säljer Odd Molly-plagg. Under övrigt har jag skrivit mina egna åsikter och erfarenheter av webbutiken:

1. Tin Tin Style
Fraktkostnad: 57 kronor. Fraktfritt över 1200 kr.
Utbud: Medel.
Övrigt: Mycket trevlig och bra mailkontakt. Snabb leverans. Jag har alltid haft ett mycket bra samarbete med Tin Tin Style.

2. MissGreta
Fraktkostnad: 49 kronor. Fraktfritt över 800 kr.
Utbud: Stort
Övrigt: Bra och snabb mailkontakt. Otroligt nogranna bilder där man till och med kan räkna maskorna! Jättebra service på alla sätt och vis. Tar hand om sin webbutik och sina kunder, man får sitt paket väldigt fint inslaget i ett lila paket. 

3. AjaBaja
Fraktkostnad: 29 kronor
Utbud: Stort
Övrigt: Ok leveranstid och svarar oftast på mail, men aldrig haft några problem när jag har handlat där.

4. Bubbleroom
Fraktkostnad: 39 kronor
Utbud: Medel
Övrigt: Tar egna bilder av plaggen, så man ser hur dom sitter på en annan modell. Har en hel del gamla godingar! Synd bara att dom är snåla med rea.

5. Country Dreams
Fraktkostnad: 29 kronor
Utbud: Medel.
Övrigt: Mycket trevlig och bra mailkontakt. Snabb leverans.

6. Milk and Honey
Fraktkostnad: 60 kronor.
Utbud: Medel
Övrigt: Har mailat dom någon gång utan svar. Har aldrig beställt ifrån dom.

7. Sid & Sally
Fraktkostnad: 59 kronor. Fraktfritt över 1200 kr.
Utbud: Medel
Övrigt: Har en del gamla godingar, men är tyvärr lite snåla med rea.

8. Redhe of Sweden
Fraktkostnad: 39 kronor.
Utbud: Litet.
Övrigt: Långsam mailkontakt. Jag gjorde en beställning och fick någon vecka senare mail om att plagget inte fanns kvar i lager. Har inte gjort någon mer beställning.

9. F O L K
Fraktkostnad: 39 kr.
Utbud: Stort.
Övrigt: Jättetrevlig kontakt. Är mån om att hitta ovanliga plagg som kanske bara finns i ett enda exemplar.

10. Stayhard
Fraktkostnad: 48 kronor. Fraktfritt över 1500 kr.
Utbud: Medel
Övrigt: Tar egna foton på plaggen och berättar mått och storlek på modellen. Snabb leverans.

11. Zoovillage
Fraktkostnad: 50 kronor. Fraktfritt över 1500 kr.
Utbud: Medel
Övrigt: Beställde från dom för flera år sen och var nöjd. Även Zoovillage tar egna foton på plaggen, ur flera vinklar. Ganska sen med uppdateringar.

12. Bodhi
Fraktkostnad: 39 kronor. Fraktfritt över 400 kr.
Utbud: Underkläder och myskläder från Odd Molly.
Övrigt: Bra mailkontakt och snabb leverans.

13 Lejonhuset
Fraktkostnad: Gratis!
Utbud: Medel
Övrigt: Har aldrig beställt därifrån själv.

14. Estilio Design
Fraktkostnad: Gratis
Utbud: Stort.
Övrigt: Ingen renodlad webbutik, man måste maila dom för att beställa så det är svårt att veta om plagget finns kvar och i vilka storlekar.

15. Minzo
Fraktkostnad: Gratis.
Utbud: Litet.
Övrigt: Snabb och smidig leverans!

16. Nelly
Fraktkostnad: 39 kr.
Utbud: Mycket litet
Övrigt: Har handlat där många gånger och alltid varit mycket nöjd!

17. Idyll Interiör
Fraktkostnad: Gratis
Utbud: Medel.
Övrigt: Ingen renodlad webbutik, man måste maila dom för att beställa så det är svårt att veta om plagget finns kvar och i vilka storlekar.

18. Inne Brand Store
Fraktkostnad: 39 kr. Fraktfritt över 1000 kr.

19. Lavastore

20. Eleven
Fraktkostnad:
Utbud: Säljer endast hudvårdskollektionen!

21. Charlotte Göteborg

22. Elin Maria

23. MillaMi


Några webbutiker utomlands som säljer Odd Molly (ej komplett)
Deepfling
Fitts & Company

Butik Cha
Mads og Mille
Marengs
Green apple
Fashion Secrets
Huset-Shop
Coggles
Sunday Best
jbandme
Bohemia Design
Robertson
Steranko
OHbaby!
Art Effect
Lisen
Wishwear
Bimbo Fashion
Oilily Women
Donna Ida
Get My Fashion
Orange Bag
Bernard of Esher
Delilah
Anna Lizzio Design
Chicas & venner
Modaviviente
#2 - bambi

Lyxoutlet har bara TVÅ plagg och sen har dom varit JÄTTEkrångliga när jag försökte skicka tillbaka ett par jeans förut... så därför tog jag inte med dom.



Men tack för tipset om Lejonhuset... konstigt att dom inte kom upp när jag googlade!

#3 - Malin

Har inte det där bubbleroom också? :D

#4 - bambi

Malin: Ja, det stämmer ju! Senast jag var inne där (ett tag sen) så hade dom inte det! Tack för tipset, jag lägger till dom på listan!

#5 - Malin

Svar: Roligt att du håller med mig angånde Bloglovin Vs Lunarstorm!



Jag tycker att det har gått lite för långt nu och var tvungen att avreagera mig lite. Jag tror verkligen inte att Patrik och gänget på bloglovin menade att funktionen skulle användas på det sättet?

#6 - Susanne

Jag håller också på Laila tycker hon var jätte duktig.

Vad tyckte du om fondväggen?(den är uppe nu)Jippie!



#7 - Anna

Hur gör man för att bli sponsrad med Molly kläder?? Det låter ju mycket praktiskt...och billigt!

#8 - bambi

Anna: Man har en blogg som kommer upp på tredje plats när man googlar på "Odd Molly" (bara efter Odd Mollys egna hemsida + en annan sida).

#9 - Charlotte Johansson

Lejonhuset är en butik i Älmhult..

Jag har beställt en kofta, där..

Mycket bra sevice och trevlig personal.. ptatade med dom i telefon..

#10 - Therese - Eira min ögonsten

Kan lägga in att Juniform är iaf supersnabba på leverans :)

#11 - Peggygirl

Åååh tack så mycket för tipset..:-) du hade med två eller tre nätbutiker jag inte kände igen..;-) Härligt med en Odd Molly fantast..:-)

Kram!

#12 - jeanette sjöberg

Hej jag undrar vad den där danska sidan hette men kunde förbeställa odd molly på,är det någon som vet vore tacksam för svar ha det så bra mvh jeanette

#13 - ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Jeanette: Menar du marengs.com?

#14 - jeanette sjöberg

Hej igen vad snabb du var att svara,nej inte den sidan det var en sida du hade med på din gamla lista på odd molly mvh jeanette

#15 - ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Jeanette: Jaha, då måste det vara http://madsogmille.dk/?side=maerker&id=225 eller http://butikcha.dk/catalog/ Hoppas att det var nån av dom!

#16 - Anna

Hej Bambi



Hoppas att allt är bra!



Vill bara meddela att frakten på Country-dreams är 29:- inte 59:-.



Ha det så bra!

Mvh

Anna

#17 - Katarina

TACK snälla du för att du har en så fin lista över återförsäljare av Mollykläder!



Hälsningar

Katarina

#18 - Linda

Hej!



Är dte någon som vet var man kan få tag i den turkosa knytkoftan i vårkollektionen???

jag har letat igenom din lista ovan... tack!

men inte hittat den ännu.

#19 - Linda

Hej!



Är dte någon som vet var man kan få tag i den turkosa knytkoftan i vårkollektionen???

jag har letat igenom din lista ovan... tack!

men inte hittat den ännu.

#20 - Lizen

Hej!



Här kommer ytterligare en nätbutik som säljer Odd Molly: http://www.estiliodesign.se/

#21 - ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Lizen: Men det verkar inte som om man kan handla från dom via nätet? Det är bara klickbara bilder?

#22 - Therese - Eira min ögonsten

Bubbleroom har fyllt på med Odd Molly och har nu 35 st plagg :)

#23 - pepparkakan

Japp, nu klickades det hem en tenfoldknit, beige från fashion-secrets! Utmärkt blogg. Är själv en mollyholic

#24 - mollie

Hej

äntligen någon som delar min passion. Mitt senaste fynd är field of lace i chalk. Underbart och användbart. Jag heter Mollie dessutom. klart att jag måste ha odd molly kläder.... underbar blog

#25 - Anna

Jag har handlat från Strawberry clothing UK en gång. www.strawberryclothing.co.uk

#26 - Johanna

Hej!



Jag är typ helt ny här, gillar verkligen din blogg! TOPPEN med en sådan här genomgång av var man kan handla Odd Molly på nätet! :-)

#27 - Helle

http://www.liten.dk er min ynglings netshop - de har en supergod service og er rigtig søde til at hjælpe :·)

#28 - Lizen

Hej fr Molly!



Jag har ingen kommentar men däremot en fråga. Jag har en likadan vinterjacka som din som jag köpt begagnat men tvättrådet var bortklippt. Ska de kemtvättas eller vattentvättas?

Hoppas att du kan hjälpa mig och att du snart börjar må bättre!



Kramar



Lizen

#29 - ♥ ♥ ♥ bambi - gravid igen! ♥ ♥ ♥

Lizen: Jag har tvättat min i tvättmaskin och den blir som ny igen! :)

#30 - Tina

Vilken toppen lista!

#31 - Innerjoin

Miss Greta tar tydligen 49:- i frakt på alla ordrar...inte fraktfritt alls alltså....

#32 - Linda

jag beställde en jacka från http://www.oneboutique.co.uk/index/manufacturers_id/48 och det funkade supersmidigt

#33 - Sofia

Tycker mycket om det du skrev! Underhållande att se lite nyttiga saker och inte bara det vanliga grejerna som man kan se om typ alltid. ;)

#34 - elin

Hej! Förstår att du har beställt från DeepFling, vet du vad fraktkostnaden är? Får man betala någon tull eller jag antar att de skickar från USA? Tacksam för svar! Och massa tack för bra blogg!