bambi

Klippning eller kofta?
Reorna är igång överallt. Idag startade även NK sin rea (med bland annat 30% rabatt på Odd Molly), men för mig blir det inga rea-fynd. Istället så har jag bokat tid hos Hårgänget för slingor och klippning och det kostar ungefär lika mycket som en Odd Molly kofta... och just nu är jag i större behov av att fixa håret än en till kofta!

Men det ska bli skönt att fixa håret... och det blir lagom till Mammablogg Galan!
#1 - Caroline

Jag skulle lätt köpa en kofta istället. Slingor kan man ju göra jättelätt hemma med lika fint resultat och dom flesta känner någon som är duktig på att klippa lite :)

#2 - Emma

http://www.bimbofashion.fi/catalog/product_info.php?cPath=18&products_id=454&osCsid=04e6a59e97070d5b2d46bb498cd70e1c



Här är klänningen du drömde om? Eller jag tyckte du skrev om den tidigare, jag har den själv och hittade på en finlänsk sida, fanns storlek 2 och 3! Hoppas den blir din, för jag njuter av min, och den är den vackraste klänningen i världen! Kram på dig.

#3 - Pingla

Jag prioriterade åt andra hållet. Får ha hästsvans en månad till för att kunna shoppa loss på NK. Kom därifrån med en stoooor påse.

#4 - Emilia

Jag hade också satsat på kläder hellre än klippning. Slingor kan man som tidigare kommentator sagt göra ganska enkelt själv (poly blond är bra, se till att låta färgen sitta i tillräckligt länge bara) men finast är man i kläder man trivs i :)

#5 - Katten

Själv gjorde jag både slingor/klippning hos Hårgänget häromveckan + shopping :-) Men hade jag prioriterat så hade jag valt håret, man är snyggare oavsett kläder när man är fin i håret. Slingor tycker jag att man inte skall göra själv utan hos frisören, det blir snyggare då.



Tips för alla intresserade: Jag såg Rosa Oddmolly-kappor för 50 % rabatt på Jackie i Nacka Forum igår (storlek 1-3).

#6 - Noretstar

Jag skulle prioritera klippningen och slingor. Håret är viktigt! Och det blir ju mycket snyggare hos frisören (det kan dessutom gå riktigt fel om man försöker slinga hemma). Det spelar ingen roll vad för kläder man har på sig om man inte är fin i håret.

#7 - Helene

Jag hittade två linnen och en tunika, minns inte namnen just nu men är nöjd :-)