bambi

Sambon aka valförrättaren


Ni ska väl rösta på söndag??
Sambon ska vara valförrättare på söndag i typ Trångsund eller vart det nu var... Han är i allafall på kurs ikväll så att han vet hur han ska göra. Han tjänar ca en tusenlapp på söndag för att sitta och ta emot röster i några timmar och så får han 300 kr för kursen han är på ikväll (tänkte om nån var nyfiken på vad en valförrättare tjänar och kanske vill jobba extra som det nån gång)... alltid bra med extra pengar!

Så jag och plutten får bege oss iväg och rösta själva... tyvärr så ska jag nog rösta blankt eftersom jag inte alls är så insatt i EU-politiken. Eller så får jag ta och snabba mig och läsa på illa kvickt....
#1 - Helene

Jag röstar på Carl Schlyter mp.

#2 - nina

bara man röstar så

#3 - Babyportalen.se

Jasså kan vem som helst bli valförrättare?



Klart man ska rösta! :)



//Hanna