bambi

Sjuk till midsommar?
Randiga Zack idag!

Sambon har blivit ännu sjukare (skrev ju förut att han hade lite ont i halsen och så har Zack varit lite snorig.. men han är bättre). Sambon hade feberfrossa igår kväll och mår inte alls bra... så jag måste antingen:

1.) Stanna hemma och ta hand om plutt och sambo

eller

2.) Ta med plutt till jobbet och riskera och smitta alla andra inför midsommar och semester


Jag ska ringa chefen om nån timme eller så... men jag tror att alternativ 1 är bäst. Vill inte smitta alla andra. Men jag kommer säkert själv bli sjuk lagom till midsommar, det brukar alltid vara så... sambon blir sjuk först (han har svagast immunförsvar.. brukar jag säga) sen efter ett par dagar så blir jag sjuk (när sambon har bombaderat mig med baciller).

Sen så blir jag så nojjig så jag tänkte igår kväll "Tänk om det är svininfluensan?". Men jag tror inte att risken är så stor att det är det....
#1 - NIna

Typiskt. SÅ trist med sjukdomar.

Precis så där är det hos oss ockå. Först blir Ville sjuk. Sen pappa. Sen jag.

De får krya på sig killarna!

#2 - Bina - everydaymolly

Åh nej stackars.. inte ni också =( Här har vi liten plutt med sprucken trumhinna av öroninflammation. Vi försöker pussla för att slippa vab:a ... Två dagar räddade hittills.



...och du den där murphy - honom har jag träffat många gånger också så även jag räknar med att vara dålig på midsommar.

#3 - mammagladh

Vi har det likadant hos oss... Jobbiga förkylningar verkar vara sånt som går hu när vädret har varit så uselt.

Solen kan säkert bota oss!



http://mammagladh.blogg.se