bambi

Öppet köp på bebisar
Usch, såg nyss på Dr. Phil som handlade om mammor som övergav sina spädbarn vid sjukhus, soptunnor, flygplatser, mm. Det var hemskt att höra. Det finns tydligen lagar i USA som gör det helt lagligt att överge sin bebis på sjukhus inom 72 timmar efter den är född. Det är helt lagligt och man får inget som helst straff  och kan bara överge det. Känns som öppet köp eller nåt.

Safe haven kallas lagen och det har tydligen blivit en ökning nu i USA så att föräldrar till och med lämnar sina tonåringar på sjukhus??? Helt sjukt!! Jag har aldrig hört talas om nåt liknande.

Det gjorde verkligen ont i hjärtat och jag grät några tårar under programmet (jag har blivit så känslig sen jag blev mamma!). Jag förstår inte alls hur mammor kan göra något sånt mot sina barn, dom måste verkligen vara i chock-tillstånd eller nåt för att kunna lämna sitt barn på ett sjukhus och gå därifrån. Usch, jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna göra nåt sånt mot Zack... aldrig, aldrig, aldrig!
#1 - Therese - Eira min ögonsten

Fy7! Tur att jag missade avsnittet så jag slapp se nått så hemskt..



Okej att Eira kan va en riktigt gnällig unge, men jag skulle ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG ge bort henne...!

#2 - Tindra

Fy fan! Man undrar hur SJUK människan är själv som gör en sådan lag!

#3 - anna

nej det är helt sjukt hur man kan göra nåt sånt. usch, stackars barn!

#4 - Johanna UNG 2BARNSMAMMA

Att dom inte skäms. Jag har problem med magen, och inte fått en diagnos. Åkte på akuten och fick sitta ett par timmar trots att jag knappt kunde sitta. Vården är usel!



Sjukt hur kan man ens göra så emot sitt barn!!

#5 - Claudia

Fan va hemskt! :(



Lägg gärna till mig på bloglovin! :)

#6 - Fittan Fes

Inte klokt!!

Men vilken underbar bebis du har!!

Vi blev inte så lite avvis där:-))

Missa inte vår klänning vi lottar ut på;

www.fittanfes.com

See ya!!

#7 - carro

då e man ju inte helt frisk i huvudet om man kan göra en sådan sak!

#8 - Lena

Usch vad hemskt. Har så svårt att förstå sånt där. Ens barn är ju det underbaraste man har, och om man fått en förlossningsdepression eller nåt måste man ju få hjälp, inte bara kunna lämna barnet vind för våg.



Sv: jo här har öppna förskolan öppet vissa förmiddagar och vissa eftermiddagar, typ varannan dag. Vi går till kyrkans öppna förskola i Hallstahammar, mycket lugnare där och de har riktigt bra sångstund.

#9 - Nina

Hemskt. Mest var det väl mammor som fått en förlossningsdepression, psykiskt störda eller väldigt unga som "utnyttjade" lagen. Hellre att dom lämnar in barnen än gör nåt ännu värre.

#10 - Ann

Men tänk på att i USA är det inte helt koscher med abort. Barnen som blir lämnade har en större chans att hamna i ett kärleksfullt hem istället för att stannas hos en trailer-trash familj.

MDet låter iskallt vid första anblicken, men tänk på att allt har två sidor. Alla barn är tyvärr inte önskade och efterlängtade.