bambi

Zacks egna visa
Jag är verkligen jättedålig på att sjunga. Jag har till och med fått höra från vänner att jag inte kan sjunga. Så jag är väl medveten om detta och brukar försöka undvika att sjunga, förutom hemma eller i bilen eller om jag är onykter...

Men i allafall... så kan jag inte så många visor men jag märker ju att Zack tycker om musik. Så jag har hållt på och sjungit den enda visan jag kan, för honom, ända sen han föddes. Jag har gjort om den så att den är hans egen visa... Det jag brukar sjunga är:

(Melodi: Lilla snigel) Lilla plutten akta dig, akta dig, akta dig. Lilla plutten akta dig, annars tar jag dig!

Det är liksom hans egna lilla sång (vi kallar ju honom för plutten). Och han älskar den. Han älskar sin mammas falsksång som bara ett barn kan.

Så när han är ledsen så brukar han stanna upp och lyssna om jag sjunger den för honom. Om han är glad så skrattar han när han hör den. Den funkar i alla lägen. Jag sjunger nog den 10 gånger om dagen och han tittar alltid på mig med glada ögon när han hör den. När jag sjunger annat, vilket jag har provat, så är det inte alls samma reaktion!

Jag tror att det har blivit mitt sätt att säga "jag älskar dig" till honom och han verkar förstå det....
#1 - sofie

Vad fint. =)

#2 - Jessica

Ja, vad fint!



Skickar med en länk ifall det skulle vara så att du känner att du vill lära dig fler barnvisor.



http://busmumlan.se/barnvisor.htm

#3 - anna

åh så härligt!!

#4 - Linda Andersson

Theo gillar lilla snigel, men vi kan ju byta ut snigel mot Theo om vi vill... Han kan melodin själv så han brukar sjunga med på sitt vis.