bambi

Att vara elak när man tror att man är anonym

Precis när jag lägger upp det senaste inlägget så får jag en elak kommentar:

Olle G Karlsson  ([email protected]) om Dudette vs. Ignorance:

Du ser ut som en mongoloid dvärg.

Denna kommentar är inte godkänd. IP: 80.217.XXX.XX


Jag brukar inte få så många elaka kommentarer och det är jag verkligen jätteglad för. Men då och då händer det, då kollar jag alltid upp ip-numret och så kollar jag lite snabbt igenom dom senaste kommentarerna för att se om ip-adressen stämmer överens med någon som har kommenterat nyligen. Jag brukar aldrig hitta någon kommentar från samma ip-nummer, så jag tänker att det är någon random person som har hoppat in på min blogg och vill vara lite elak och bara skriver något.

Men denna gång var det annorlunda... denna gång hittade jag till min förvåning en kommentar från samma ip-nummer:

L  (xxx) om "My body loves me" - shower gel:

Den där ska jag köpa sen! :)

IP: 80.217.XXX.XX


Jag blir riktigt sårad när jag ser att det är en person som brukar läsa min blogg som har försökt vara elak. Jag undrar lite varför? Vad har jag gjort denna person? Och varför vågar denna person bara skriva sånt här när den tror att den är anonym? Vad får man ut av att försöka göra folk ledsna? Mår man bättre själv av det?

#1 - Therese

Han är bara avis på ditt liv, sådana typer finns det massor av. tänk på hur många som tycker om dej:)

#2 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Therese. Det är en "hon" som hennes blogg tydligt visar. Tack för din fina kommentar :)

#3 - L

Oj! Det är verkligen inte jag som har skrivit den där kommentaren. Jag gillar din blogg, jag är en frekvent besökare och jag skriver aldrig elaka kommentarer! Det kanske är för att jag sitter på biblioteket som det är samma IP-nummer? Jag blir ledsen när adressen till min blogg läggs upp i samband med den där kommentaren. :(

#4 - Stina

Fast sånt är ju rätt skönt att veta också, så går man inte och ödslar tid på en människa som inte är värd det.



Hoppas hon har vett att be om ursäkt.

#5 - åsa

människor är verkligen jättekonstiga ibland. man blir ju nästan lite rädd tycker jag.

#6 - Therese - Eira min ögonsten - Tävlingar i bloggen

Bloggen är borttagen nu..

#7 - Therese - Eira min ögonsten - Tävlingar i bloggen

verkar det som i alla fall?

#8 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Therese: Ja, det ser så ut. Jag vet inte om hon skämdes?



Jag fick ett meddelande från henne om att hon satt på ett bibliotek. Men man ser klart och tydligt att det är ett comhem-abonnemang och bibliotek använder kommula fasta linor, inte comhem. Sen så tror jag inte att chansen är så stor att två personer på samma bibliotek läser min blogg och lämnar kommentarer med 4 minuters mellanrum.



Sen så tar man väl inte bort sin blogg om man är oskyldig och inte har något att dölja..?

#9 - Therese - Eira min ögonsten - Tävlingar i bloggen

Jag vet inte alls vad jag ska säga. Vissa människor ska INTE ens öppna munnen. Först skriva en dum kommentar och sen komma med en dummare ursäkt?



Nä, man gör ju inte så heller om man är oskyldig.

#10 - Anonym

du vet att du inte får publicera IP-adress

hur korkade den person än är.



skit i sånna idioter, det tar bara energi från dig

#11 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Anonym: Personuppgiftslagens 3 § definerar personuppgifter som info som kan hänföras till en person. Bara för att det är tekniskt möjligt att spåra ip-adresser så betyder det inte att det går att hänföra det till en viss person. Jag har t.ex. ingen aning om vem personen är trots att jag vet ip-adresser, därför strider det inte mot personuppgiftslagen.

#12 - Lady Dahmer ...::Confessions of a Neurotic Attentionwhore::...

bloggen finns cashad.





fattar också noll. varför beteer sig människor så??



http://209.85.129.132/search?q=cache:SiRZpIPF-CYJ:villfarelser.blogspot.com/+villfarelser+blogg&cd=5&hl=sv&ct=clnk&gl=se (vet inte om länken funkar)

#13 - Kim

Trist! Jag tycker du var fin i båda klänningarna men tycker nog du var allra finast i den röda.

#14 - Lady Dahmer ...::Confessions of a Neurotic Attentionwhore::...

i hennes försvar så KAN det varit nån gubbe som av misstag klev in på din blogg direkt efter henne....? hur bibblor gör vet jag dock inte...

#15 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Lady Dahmer: Hon kommenterade 4 minuter EFTER "gubben", men hade även kommenterat för nån dag sen... så jag tror inte det...

#16 - Jennie

Riktigt dåligt att man ens skriver en sån kommentar. Sen kan det vara tex en jobbdator som flera använder även om oddsen för det är höga.



Hoppas du skiter i det och inte tar åt dig!!!

#17 - Hanna

Usch vilken yngklig människa det där verkar vara. Så fegt att bara radera sin blogg efteråt.



Stå på dig och strunta i den där idioten! Hon har säkert ett uselt liv och är i behov av att klanka ner på alla andra. Dessutom tycker jag att det är oerhört fegt att kommentera anonymt. Ska man inte stå för det man skriver?



Kram

#18 - Anonym

konstigt, för en blogg blev tillfälligt avstängd för just publicering av ip, och roland på blogg öppnade den inte förän bloggaren tatt bort det inlägget

#19 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Anonym: Som det är med det mesta inom juridiken så är inget helt klart och tydligt. Sambon referrar till Daniel Westmans artikel i ämnet.

#20 - Anonym

äsch gör som du vill

jag bara sa vad roland hade gjort,

men det spelar ingen roll, huvudsaken är att den elaka kommentatorn slutar upp med sina dumheter



ha en trevlig kväll :-)

#21 - Anna

Enligt blogg.se så får man inte publicera IP. Står i deras användarvillkor. Vet några bloggar som blivit avstängda då dom publicerat folk IP.

Angående den där Olle så har han/hon skrivit skit i många bloggar. Känner igen det där nicket.

#22 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Anna: Aha, okej... tur att jag tog bort dom sista siffrorna dårå!

#23 - Sofie

hum, dumheter! "Kan man inte säga något rart, ska man inte säga något alls."

Du är jättefin och skriver jättebra. =) De som inte tycker att de passar är inte tvingade att vistas på din blogg. På internet är det fritt att välja vilken sida man vill besöka.. Sicka dumbommar!

STOR KRAM!

#24 - Teolinda

Jag kan bara beklaga att folk beter sig så...



Tråkigt...!

#25 - Perla

Såg att den allra första kommentaren på Dudette vs Ignorance var skrivet av denna "L" eller "Olle" också, kolla om de har samma ip-nummer... :)

Löjligt att skriva sånt dumt!

#26 - Flisans mamma

Hej,



gillar din blogg och blir otroligt upprörd när jag hör vad vissa skriver. Jag blir dessutom extra upprörd då jag har en dotter (kolla in blogg) som har Downs Syndrom (av vissa kallat mongolism) och ser att detta används som ett skällsord.



På tal om annat så vore det coolt med barnkläder från Odd Molly. Då skulle jag köpa genast till min "Sessa".



Mvh

Flisans mamma

#27 - Lexie

Vilken idiot, bra att du hängde ut han, hoppas han skäms.

Och jag hoppas att du inte tar åt dig av vad denna obetydliga lilla kryp till människa skriver.

#28 - Lexie

Sorry hon var det visst...

#29 - Tiger

Eller så kan det väl vara två personer som bor med varandra...?

#30 - Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Tråkigt med såna kommentarer.