bambi

Dudette vs. Ignorance
Jag sprang iväg till Odd Molly butiken idag och provade lite kläder. Ska unna mig ett plagg som belöning för att jag har varit så duktig med Cambridgekuren. Jag måste få ur alla mat som jag ska äta under upptrappningen ur huvudet, så därför tänkte jag att det skulle vara bra att ha min belöning i huvudet istället.



Jag la undan dessa två, en Dudette dress i chalk och en Ignorance dress i blush. Det lutar starkt åt Ignorance dressen. Men låt oss gå igenom plus och minus när det gäller dom båda:

Dudette dress (den till vänster)
+ Billigare
+ Lite mer "vardag", så jag kan ha den till jobbet
+ Är i bomull, känns lite mer tålig så jag kommer nog använda den mer
- Ärmlös

Ignorance dress (den till höger)
+ Ovanligare
+ Lite finare och jag har inte så många "finklänningar"
+ Ärmar och ränder som går lodrätt som gör att man ser smalare ut
+ Känns som att färgerna passar mig bättre
- Lite finare och kan inte ha den till jobbet
- 100% silke kommer att göra att jag knappt vågar sätta mig någonstans i den


Vad säger ni? Vilken ska jag välja?
#1 - Olle G Karlsson

Du ser ut som en mongoloid dvärg.

#2 - ♥L

Jag tycker du ska ta Ignorance dress! Den andra ser så blek ut i jämförelse... Plus att du alltid kan klä ner den med en stickad kofta om du t.ex. vill ha den på jobbet.

#3 - Sara

Hej! Jag tycker definitivt du ska välja Ignorance dress för den är mycket snyggare och satt lite bättre. Färgerna passade dig jättebra. Ja, jag tyckte helt enkelt om den bättre! Du förtjänar en riktig finklänning efter ditt slit med alla påsar och pulver! :-)

#4 - marina

Hej! jag undrar bara hur är ignorence dress i storleken? Jag tycker den var jättesnygg på dej.

#5 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

marina: Den är normal i storleken. Jag provade den i storlek 2.

#6 - Therese - Eira min ögonsten - Tävlingar i bloggen

Du ser ut att passa bäst i den högra, den vänstra kan du köpa och he till mig ;)

#7 - åsa

måste man välja en eler? isåfall den röda. annars säger jag nåt helt annat. vad vet jag inte riktigt :-) men du kom inte riktigt till dn rätt i nån av dem.

#8 - Helene

Ignorance dress, den funkar till vardags också tycker jag, beroende på tillbehör.

#9 - Johanna

Jag håller med alla föregående, den röda klär du jättebra i. Det är bara att komma över tröskeln att våga använda den trots att det är silke. =) (kanske inte så bara?) Men den är kanonsnygg i vilket fall!!



Kram, Johanna.

#10 - Malla

Du passar helt klart bäst i den till höger tycker jag!!

#11 - Katinka

Oj, så svårt. Jag var ju själv inne på Dudette klänningen i blått ett tag, men har nog släppt den skulle jag tro.Just det där med knytet runt midjan som den har gillar jag inte. Jag tycker Ignorance dressen är finast på dig och visstv är det härligt med lite ovanliga klänningar. Jag tror Dudetten kommer vara lättare att få tag på senare om du skulle vilja ha den med, men den andra blir nog lite svårare att få tag på.

#12 - Miss B

Den röda helt klart!!!

#13 - Mia

Du ser snyggare ut i Ignorance klänningen - min erfarenhet säger man att köp det ditt hjärta bankar för! ;)

#14 - Malin

Åh den till höger älskar jag :D tycker du borde köpa den.

#15 - Nina

Båda är himla fina! Tycker du ska köpa båda, det är du värd =)

#16 - Anna

Ignorance dress helt klart, för mycket av det goda är bara härligt som min sambo säger. Så mer lyx alltså.

#17 - Michaela

den röda var riktigt fin på dig, tycker du ska satsa på den!

#18 - Angelica

Helt klart den röd/rosa, den satt snyggast på dig!!

#19 - Amistres

Ignorance helt klart! Betydligt mer lättburen. Det där oket framtill på den andra känns för pretantiöst.



Den andra tycker jag även funkar som vardagsklänning. Siden är lyxigt men varför ska det bara bäras till fest?

#20 - Amistres

ps. Jag tycker att du ska ha kjolar som är något kortare än denna. Något som slutar ovanför knäna för du har fina ben och man ska framhäva det som är fint.

#21 - Mickis

Hej. Jag tycker både klänningarna ser superbra och lyxiga ut. Dock tycker jag att Ignorance modellen som du själv säger gör att du ser något slankare ut. Men om du hellre vill ha Dudette modellen så kanske en annan mörkare färg skulle passa bättre. Men som sagt enbart min åsikt. Btw, hoppas du inte har något emot att jag har länkat till din blogg via min.

#22 - Hanna

Den röda! =)

#23 - katharina

hi, take the red one.



greetings from germany!

#24 - isa

Måste hålla med alla andra - Ignorance var helt klart snyggast och satt bäst.

Nu vet jag inte riktigt vad du jobbar med (ny här), men nog kan du ha den där på jobbet!(?). Ibland är det kul att känna sig lite finare på jobbet också :)

#25 - FiaS

Ignorance dress!! Den satt finast på. Tänk om man kunde ha sådant själv. Jag passar inte i så mönstrat...Inte på överdelar i alla fall.



Du som har sån odd molly koll- jag skulle så gärna vilja ha en mörkblå eller en i blush lovely knit i bomull...men de är ju slut överallt i nätbutikerna...vet du om de finns på någon affär som man kan ringa till..? Troligtvis i stl. 2. Hur är stl 3? Mycket större? Stl. 2 är lite lång i ärmarna på mig men ändå ok.

#26 - Evalena

Hej!

Def ska du ta den sista: ignorance. Den var skitsnygg på dig helt enkelt! Sjlv kämpar jag med Nutrilett frukost o lunch har tappat ca 4 kg sen årskiftet.....

Lycka till!

#27 - Bina frågar Bambi lite Odd Molly-frågor

Ignorance.. den är perfekt på dig... Dudette förstorar bysten.



Ihh tänk vad bra du har gjort det här - snart är den din! <3

#28 - josefin

håller med de andra, ignorance sitter jättefint på dig :)

#29 - Katja

Ignorance sitter helt klart bäst!!

#30 - Trulsa

Hej, jag skriver inte så ofta kommentarer på din blogg och särskilt inte på dina odd molly inlägg (Då jag helt ärligt inte gillar Odd Molly i allmänhet även om de har några snygga plagg)

Ignorance dress är enligt mig mycket snyggare (Och riktigt snygg över lag) och du passar mycket bättre i den :) Du blir inte lika blek och du ser mullig ut i Dudette dress tycer jag... Bra jobbat med cambridge kuren :) Jag är riktigt impad över att du lyckas hålla dieten så länge :)

#31 - anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

den röda utan tvekan!

#32 - Lene

Håller med de övriga, absolut den röda!!!! Den var jättefin på dig.

#33 - Sophia

Ignorance!!! Absolut!

#34 - Perla

Ignorance var mkt snyggare! :)

#35 - Anette

Den högra passar dig mycket bättre tycker jag, du ska absolut satsa på den!

#36 - Anonym

Jag skulle nog vilja se fler bilder på dig i de där klänningarna. för jag tycker inte att de sitter bra på dig någon av dem. Men det kan vara belysningen som gör att det ser fel ut.



För de kort du har taigt hemma annars i dina OM kläder sitter jätte fint på dig.



belysning och speglar i butiker ger ofta fel bild tycker jag.