bambi

Kyckling nuggets med smak av lime
Kvällens middag blev hemmagjorda kyckling 'nuggets' med smak av lime. Sambon tillsatte ris och lite sweet and sour sauce, men jag åt bara några stycken som dom var. Jättegoda blev dom, mycket limesmak! Mums! Rekommenderas! Och det är ett LCHF recept förstås!



3-4 port.

2 kycklingfiléer
1 msk grädde
2 lime
Sesamfrön till panering
salt & peppar

Börja med att skära kycklingfiléerna i mindre bitar. Kör dessa i en matberedare eller mixer tills dom har blivit finfördelade. Rör ner grädden. Tvätta limen och riv skalet på båda. Ha detta i kycklingsmeten. Pressa i juicen. Krydda med sal och peppar. Forma smeten till biffar i önskad storlek. Vänd dessa i sesamfrön och stek i smör på medelvärme. Kontrollera att dom har blviit genomstekta!

Receptet är snott från Millas mat
#1 - Jasmin

Det dær såg ju helt otroligt gott ut! Jag skal definitivt prova det i morgon, bara minska lite på limen och slænga på sweet sour-såsen dregglar lite

#2 - Fröken Viktig

Lät ju gott. Måste provas en dag.

#3 - Sofia

Jag har tyvärr ingen sådan och jag hinner nog inte få fram nån till Lördag heller, men tack för ditt tips.

#4 - anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

ser goda ut, måste jag testa nån dag!

#5 - Sara

mums va gott det ser ut =)

#6 - J

åhå, det lät lite anorlunda. Men anorlunda är bra! ;)

#7 - Alexandra, KAKHUSETS

LCHF är bäst! Ja har gått ned 18kg med det!

#8 - Perla

Såg jättegott ut! Måste testa!

#9 - Therese - Eira min ögonsten

såg & lät gott!

#10 - Sandra

Det ska jag prova någon dag :)