bambi

Nötbröd (LCHF)


Gör eget nötmjöl genom att mixa en påse mandel och en påse hasselnötter. Det går även bra att ha i lite valnötter (nyttigt!) och ½-1 dl kokosflingor (gott!) om man vill. Mixa allt tills det blir som ett mjöl.

Blanda 1 rågad dl nötmjöl med 1 krm bakpulver i en djup tallrik. Vispa upp ett ägg och ha ner i nötmjölsmixen (enklast att ta en gaffel och kleta ihop allt). Platta till brödet. Ställ sedan den djupa tallriken i mikron och kör på full effekt i 2 min. Skär ett kryss i brödet medans det är varmt, så att det blir 4 bitar.



Tydligen så är det ca 5 g kolhydrater i hela brödet, så om man kör LCHF-diet så bör man nog inte äta fler än 2 delar av detta bröd.

Men det blev väldigt gott! Jag älskar nötter så jag gillade den nötiga smaken! MUMS!

#1 - Fröken Viktig

Lät gott, jag gillar ju nötter. Får testa även detta ngn gång :)

#2 - Caroline

Åh vad gott! Det ska vi göra =) Vi älskar nötter båda två så det borde passa bra här.

#3 - Marih

Spännande recept..måste jag testa :)

#4 - nina

Ja de måste jag me testa

#5 - Thea

En fråga till dig, när jag testade att köra med LCHF så gick jag upp nästan 3 kilo. Vet inte vad som blev fel, har läst mkt i forum osv men hittar inget direkt konkret att gå efter. Vad gör jag för fel?



Har kört GI Rivstart i många år med "fusk" emellan för att börja om från början igen :)

Hur många kolhydrater ska man äta/dag? Hur håller jag koll på detta utan att börja "räkna" och fylla i en massa diagram etc.

#6 - frida

Heej , fin blogg. allt bra?

Du får gärna Premurera på min blogg. : )

#7 - Agnieszka

Om man inte har micro då?

kramar

#8 - Marih

Tycker faktiskt att brödet sersmaskigt ut..måste jag testa...LCHF? Funkar de?