bambi

Planering av föräldrarledigheten

Åh, jag och sambon har suttit och planerat hur vi ska göra med föräldrarledigheten. Det ser ut som att han kommer att ta över den 8 juni, det är ju så snart! Vart har tiden tagit vägen?

Det betyder att det är bara 3 ½ vecka kvar! Jag blev lite stressad nu.. måste njuta av varje sekund med min lilla plutt! Hur ska jag klara av att vara borta från honom hela dagarna?

Men jag kommer nog vara hemma en del i sommar tillsammans med sambon, jag har ju semester att ta ut och lite komp.tid eftersom jag har varit inne på möten och sånt. Men jag fick lite småont i magen nu....
#1 - tia -humor & hypokondri i huvudstaden

Hur gammal är Zack? Jag fick också panik över att börja jobba men det var så skönt. Men jag var ju hemma i tre år :-)!



Letar barnvakt som en galning. Hör av mig om ett tag!



Kram

#2 - Elin (Edvinsmamma)

Jag minns när jag skulle börja jobba efter att ha varit mammaledig...jag kände mig avundsjuk på sambon och tyckte att det var "orättvist" men det gav med sig lika fort som man börjar jobba... :)



Kram

#3 - nina

Ååå jag förstår ditt magonda. Men det blir säkerligen bättre när dte väl är igång.

Jag pratade med min chef om samma sak igår.

#4 - Honungspojkens mamma

Tack för dina fina kommentar i min blogg...

vilken söt liten Zack du har!

Kram

#5 - Mimi

Jag förstår att du är intresserad av genusfrågor och jämställdhet - kan inte du skriva något om hur du och din sambo tänkt vid fördelningen av föräldraledigheten? Eller har du skrivit om det i något gammalt inlägg? Ska han vara ledig lika länge som du har varit? Är det viktigt/oviktigt? Kanske kan du skriva något om dina egna erfarenheter - är det svårt att som mamma "lämna" sitt barn för att börja jobba igen och bidrar just den där stressen (som du skriver om) och saknaden till att föräldraledigheten fördelas så ojämnt mellan mamman och pappan? Det tycker jag skulle vara jätteintressant att få läsa mer om.

#6 - LINDA | ddisconnected ღ ~ rösta fram veckans blogg!

Tyvärr så kom du inte med denna gång! Men LUNG! det kommer flera gånger! Nu finns finalisterna i bloggen, varsågod och rösta!



#7 - Lily

Hej! Hamnade just på din blogg, och ser att du växt upp i USA. Jag ska snart flytta dit! Hur är det om du jämför med Sverige? Vad finns det som är annorlunda (främst i det vardagliga) om man jämför? Vore kul om du svarade!



Kram

#8 - Jenny i Dalby

Men är inte du lärare? Är du inte ledig över sommaren då? Själv ska jag börja jobba den 1 juli, men påbörjar en 4 veckors semester redan sista veckan i juli så det blir inte så långdraget...:-) Sen kommer jag att vara ledig igen till hösten, min man kommer inte att vara hemma så länge denna gång. Det ser jag fram emot. Men separationsångesten känner jag också av, jag ammar dessutom så mycket fortfarande så det kommer väl att resultera i sprängfyllda bröst också...;-)

#9 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Jenny: Jo, jag är lärare men skolan som jag jobbar på har semestertjänst (alltså 5 veckors semester som vi får ta ut när vi vill). Så jag "jobbar" på sommaren också (om jag inte tar ut semester eller komp.ledigt).

#10 - Bina

Åh ja.. det känns alltid tufft när man skall lämna bubblan.



KRAM

#11 - anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

ja tiden ramlar iväg...