bambi

Tävling - Vinn ett sandlådeset från o-råsa


Denna vecka är jag så glad att få presentera en riktig somrig tävling sponsrad av o-råsa som är ett familjeföretag som satsar på roliga och ovanliga leksaker som är svåra att få tag i här i sverige.

O-råsa har inriktat sig på maskeraddräkter, leksaker, smycken, presenter samt smink- och kroppsvård för barn. Planerade produkter framöver är bland annat fler inredningsdetaljer till barnrummet såsom kuddar, sänghimlar, tavlor m.m. Men dom vill gärna ha tips om produkter ni skulle vilja hitta i deras butik! Ni kanske har varit i USA, eller något annat land och sett något för barn som ni önskar att det också fanns att få tag på här i Sverige? Eller ni kanske saknar en viss typ av produkt i deras sortiment? Eller är det något ni önskar att dom hade mer utav i sitt sortiment?

Tipsa om vad du skulle vilja hitta i o-råsas sortiment i en kommentar i detta inlägg för att vara med och tävla om ett valfritt sandlådeset. Vinnaren får välja mellan ett set bestående av tegelstensformen, murarslev samt putsverktyg eller Glasseria setet (7 delar).

Ingen egen blogg behövs alltså!


Glöm inte att skriva din mailadress i mailadress-fältet så att jag kan kontakta dig om du vinner! Tävlingen pågår i en vecka och avslutas alltså söndagen den 10 maj kl. 18.00!
#1 - Cissi

hallå! Ja, visst är han stor. Ett helt år! Snart är Zack också där!



Jag är gärna med och tävlar. Min lillskrutt älskar att käka sand:)



Jag har kollat igenom hemsidan och jag kan inte hitta några roliga dockor någonstans. Kanske är det jag som har kollat för däligt, annars skulle jag gärna vilja se det i butiken också.



Ha en skön söndag! Kram C

#2 - angela

Jag vill gärna vara med och tävla.



Jag hade tyckt d var roligt att hitta lite roligare mössor, kepsar o solhattar. Kanske med yrkesinriktning. Har så svårt att hitta riktigt roliga såna i vanliga butiker.

#3 - Karin (Albins mamma)

Hej, vilken rolig tävling!

Jag har kollat in sidan och tycker att dom hade så mycket fint av det mesta. Jag älskar ju väggord och väggdekaler.

Det enda jag kan komma på är kanske lite mer plagg av olika slag. Kläder & mössor som är lite speciella :)

#4 - Matilda 18år & mamma till mercedes

jag vill vara med och tävla! tycker att sidan är jättebra men lite mer leksaker för 1åringar hade inte skadat =)



kolla gärna in tävlingen på min blogg också + reakoden hos o-råsa.

#5 - Kisse

Vi vill gärna vara med och tävla om glass setet.



jag skulle önska att O-råsa hade något fint smycke till gudfar. Vi köpte det super fina gudmor armbandet til gudmor men det finns inget likvärdigt till gudfar som synd är.

#6 - nina

Vill delta i tävlingen.

Saknar pusselmnattan Ergo eller andra former av lekmattor på O-såsas sida.

#7 - Eva

ÅH! Murarsetet skulle vi vilja tävla om. En specifik önskan, Boon har en jättebra och fin Squirtsked som finns i rosa och orange, den vore bra att kunna köpa enkelt i Sverige.

#8 - Perla

Vi är med! Emilia skulle bli lycklig av ett Glasseria set i födelsedagspresent :)

Vad jag saknar hos o-råsa är fler lampor! Hittade bara en enda under den rubriken och det finns säkert massor att importera ifrån USA t ex. En favorit jag funderar på är den fina kaninlampan från Heico, den t ex hade jag gärna sett i fler webshopar.

#9 - evamar - tävlingsblogg

Jag skulle gärna se fler matlagnings- och baksaker för barn. Just nu har vi en köksperiod och små bakformar, skålar och vispar är populära.



Har länkat i tävlingsbloggen:



http://evamar.blogg.se/2009/may/sandladeset-10-maj.html

#10 - maria

Hej är gärna med och tävla :)

Skulle nog vilja att de fanns mer roliga barn tavlor:)

#11 - En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Jag är gärna med och tävlar om glasseria setet.



Länkat här: http://molnboanna.blogg.se/2009/may/sandladeset.html



Jag skulle gärna ser mer av fina mattor, sittpuffar och sen kanske mjuka djur/dockor från några populära barnprogram (har själv letat efter Drömmarnas trädgård figurer). Hmm.. var något annat jag tänkte på men det försvann nu s... Jo just ja, lite balla lampor. Jag gillar såna där nattlampor som barnen kan ha i sängen, de blir inte varma.

#12 - rebecca

Hej hopp! jag är gärna med och tävlar. :)



Jag skulle vilja se mer väggord och kanske träskor som är lite mer killiga än de som finns nu. :)





Länkat här: http://geshiia.blogg.se/tavlingar

#13 - Sandra

Vilken rolig tävling! :)



Jag tycker dom kunde ta in vattenleksaker på sidan. Typ vattenkannor, vattenpistoler, vattenspridare osv.



Hoppas jag vinner detta, ska ge till min sambos brorsdotter i såna fall :)

#14 - Carro

Jag är gärna med o tävlar. Skulle vilja ha lite mer kläder, gärna "solkläder" och även solskyddsfiltar till vagnen och amning. Nu när sommaren är i antågande så skulle även vattenleksaker vara populärt.



#15 - Malin

Jag har en son på snart 2 år som är tokig i allt som har med bollar och sport att göra. Vore kul om det fanns utklädningskläder även i den stilen. Tex ett fotbolls sett eller varför inte vara rund å go å ha en fotboll runt magen som maskeradkläder?



Vill gärna vinna sandlådesetet med murarverktyg då pojkarnas pappa är murare:)



/malin

#16 - Amanda

Jätterolig tävling. Passar juh finfint nu när vår och sommar är på ingång. ^^



Jag tycker O-råsas utbud är jättebra men eftersom jag är riktig junkie på inredningsprylar av alla dess slag och då särskillt väggord och dylikt så är väl d enda jag kan komma på mer av den varan. men det var ett bra blandat utbud tycker jag.



Jag fullkomligt älskar träskorna från Calou. Så läckra!! ♥

#17 - Pernilla

Äntligen en blogg där alla utan blogg kan tävla :) Jag vill gärna vara med och tävla. Tycker verkligen o-råsas butik var mysig med massa fina saker men det skulle vara kul med lite annorlunda dockor från typ USA. Vinner jag så önskar sig min dotter Glasseria setet!

#18 - Therese - Lurans blogg

De har ett toppen bra utbud, men jag skulle gärna se mer UV-skyddande kläder så här inför sommaren. Annars har de en perfekt mix, leksaker inredning som tilltalar både stora och små :-)



Tipsar/länkar: http://lurans.blogg.se/2009/may/roliga-tavlingar.html



Och hoppas ett murar set hittar hem till min lilla tjej :-)



KRAM!

#19 - carola

jag vill vara med och tävla så klart..

http://mammacarola.blogg.se/category/tavlingar.html

Kikat in och jösses vilka saker det finns, saknar inget på rak arm.

Håller med ovanstånde talare iof, fler uv skyddande kläder..



glasseria setet håller vi tummarna för

#20 - Carola

Åh vilka fina saker det fanns! Bokmärke direkt!

Jag vill vara med och tävla och mitt tips skulle vara små handväskor för små partyprinsessor. Mitt barnbarn är drygt två år men gillar små väskor och börsar!

#21 - Carola

Jätte söt glass-set, ett sådant skulle jag vilja vinna till mina små tjejer. Något man skulle kunna tillföra på o-rasa är söta babyböcker...men det finns så mycket annat att det är bra ändå:)

#22 - lolla

hejsan

vilken toppenvinst jag tävlar sååå gärna.

har varit in och kollat i e butiken oj vad massa roligt det fanns, saknade kanske lite killigare skor typ träskor utetofflor....

www.lollashus.blogg.se

[email protected]

#23 - Cinsaga

Åh, vilka söta !!! Precis ett sånt murarset skulle passa finemang hemma hos oss.



Ett snickarkit i plast/plysch som är kul att leka med, men som inte låter så mycket som ett riktigt - och som passar för små barn

#24 - Eleonor Sjöberg

Vad söta saker det fanns (:

Jag skulel vilja se någonting som inte låter så mycket, men som ändå små barn kan leka med. En docka av något speciellt material. Självklart så ska ju helst dockan ha några funktioner som även får barnet lite mer intresserat ;)



#25 - Hanna K

Tävlar gärna om Glasseria-setet. Kollat på sidan, vore kul om de hade mer kläder också, har jättefina utklädningskläder men jag vill ha MER!! =)



Länkat i min blogg ändå:

http://fangoria-tavlingsblogg.blogspot.com/2009/05/sandladeset-orasa-hos-bambi.html

#26 - Linda

Jag skulle gärna vilja se lite barn-trädgårdsgrejor, t ex stolar, parasoll, bord, krattor, spadar mm mm



Jag länkar också så klart:



http://lindaskrypin.blogg.se/tavlingssamling/2009/may/dags-for-mera-tavlingar.html

#27 - Vilja

Nej så sött! Skulle passa min systerson perfekt :) Han nästan bokstavligen bor i sandlådan, så mycket gillar han det! :)



Var inne på sidan och kollade, och jag tyckte faktiskt att dom hade ett bra sortiment :) Fanns mycket roligt!



Hålelr mina små tumamr och hoppas på lite tur ^^ KRAM!

#28 - Hosio - Tävlingsblogg

Jag skulle vilja se mer av olika kläder, gärna med roliga tryck och färger :)



har även länkat till tävlingen på min tävlingsblogg:

http://hosio.blogg.se/2009/may/tavling-sandladesatt.html

#29 - Maja

Vilka gulliga grejer!

Men jag är ju helt tokig i filtar av alla slag så det vore kul att se i deras sortiment.

#30 - Therese - Eira min ögonsten - Bloppis!

Jag vill vinna glasseriasetet..



jag skulle vilja hitta lite mer kläder, t.ex mössor.. (Jag ÄLSKAR mössor och har kanske 30 st till Eira, men man kan aldrig ha för många)

#31 - Carita

Hade ju varit fint att vinna :) Vad spelar ingen roll. Sånt där gillas ändå :D



Jag vill hitta mer kläder... mössor är min favorit :O



Ha det fint!

#32 - Cecilia

Vilken härligt färgglad webshop! Det är svårt att försöka komma på något som saknas i ett så roligt och lekfullt sortiment.. Kanske en tjusig spis i stil med Djecos superkök (djeco.jpg%29?" rel="nofollow">http://static.blogo.it/bebeblog/cucinadjeco.jpg)? Eller en liten hoppborg som man kan ha på radhustomten? En helt enkelt någon mer bebisgrej, som en cool nappflaska liknande ironiska ”Feeding bottle Cow” från Viceversa (http://www.viceversa.com/Pag2.html)?

#33 - Cecilia

Kom på att det kanske inte är okej att länka till olika produkter. Men, men..den första fungerar ändå inte och den andra bara om man tar bort %29? på slutet. Hoppas att jag får vara med i tävlingen ändå.. :)

#34 - Carola L

Jag är med och tävlar och skulle vilja vinna ett glasseriaset.



Jag skulle vilja ha mer produkter som inte är rosa eller blå - eller tvärt om hjärtan på marinblått och pirater på rosa!



Länk till tävlingen finns i min tävlingsblogg - där det just nu finns drygt 100 pågående tävlingar!

http://mammamuh.blogg.se/tavla

#35 - Ebba's mamma (Angelica)

Hej! jag är gärna med :-)



Jag skulle nog vilja se lite mer Käder hos o-råsa.



Om jag skulle vinna väljer vi Murar setet :-)



Kram,

#36 - Linda

Vad mycket fint det fanns på deras hemsida! Ser att de även har "pappa-muggar". Min sambo har en sån och tycker att det är den allra bästa att dricka kaffe ur! Han har sagt att om jag hittar fler såna nånstans så får jag gärna köpa en till... så det kanske får bli en beställning därifrån sen! :-)



Jag såg att de har rubriken "skönhet för små prinsessor" på hemsidan. Kanske skulle de kunna ha en likvärdig rubrik även för prinsarna med lite roliga tvålar, bubbelbad m.m.?

#37 - Elin (Edvinsmamma)

Vilken tur att jag inte missade denna tävling!



Jag skulle vilja vinna setet med murarverktygen som skulle passa utmärkt vid huset som vi köpt nu :)



O-råsa har otroligt fina och roliga leksaker. Men jag saknar lite mer uteleksaker nu när det är sommar. Kanske vattenleksaker och bollar...

#38 - Annelie

Åh, jag är gärna med och tävlar om dessa fina sandleksaker!



Det jag skulle vilja se mer av i deras sortiment är mer solprodukter, alltså UV-skyddande kläder och bra solkyddkrämer för barn då jag tycker det är dåligt utbud på sånt! Även soltält hade varit bra!

#39 - Sofi

Åh va sött Glasseria setet var, det hade passat perfekt att ta med till Italien om 2v :)



Tyckte o-råsa hade ett brett och bra utbud och kan inte för stunden komma på vad jag saknar där. Har aldrig tidigare besökt sidan, men den är helt klart värd att besöka flera gånger till!

#40 - Anonym

Hej!

Jag är med. Kanske det skulle finnas lite mer av tvålar och duschcremer på sidan. Om jag vinner så ska mitt älskade barnbarn Emilia få setet till sin första sandlåda. Skulle då välja Glasseria setet. Hoppas på tur nu.



Mvh: Rolf

[email protected]

#41 - Therese

Vilken bra tävling där man får tillfälle att lämna en önskning till en shopp vad som saknas i sortimentet och helt klart eftersöker jag mer pojksaker, det är så svårt att hitta, som skönhet för prinsar kan vara allt från shampoo i blå flaska till ett fint halsband med t.ex. en bil eller traktor. Lika roligt för pojkar att tvätta sig med fina saker som för tjeje om än dock i en pojkigare stil :). Nu har även ena sonen böjrat vilja ha halsband som tjejerna med pärlor men finns inte många barnväliga halsband med ex blå pärlor och en bil längst ner.

"vinner vi vill vi ha glsserisetet"

#42 - Anna Karlsson

Vem vann denna tävling? Tycker jag har kikat men inte hittat det.

#43 - becca

Jag är med nyfiken på vinnaren, har kollat men ej hittat någon vinnare.