bambi

Jag förstår att ni är nyfikna på testresultatet...

Ja, imorse gjorde jag ju det där testet som ska kunna säga om det är en liten kille eller tjej som ligger i min mage.

Direkt på morgonen fick jag kissa i en liten mugg och sen ha i 20 ml i denna testbägare. Sen så skulle man snurra på bägaren i ca 10 sekunder och låta den stå i 10 minuter.

Det såg nästan ut som en blandning av glitter och tvättmedel i testbägaren. Men det skulle i allafall reagera med urinet. Man kan inte göra testet om man äter progresteron så jag antar att medlet reagerar med hormonerna i urinet.

Efter 10 minuter så såg testet ut så här:



Jag tycker att det var ett rätt så otydligt resultat. Det ska vara gul-orange om det är en tjej eller grön-brunt om det är en kille (det ska matcha färgen på respektive sida). Det är så mycket grummel i botten så jag undrade nästan om jag kanske inte rörde om det ordentligt?

Så jag mailade svenska återförsäljaren som säger att han bedömer det som ett flick-resultat utifrån bilderna. Jag mailade även amerikanska Intelligender och dom säger också att det är ett flick-resultat och att testet är 82% säkert, med flickresultaten som är något säkrare än pojkresultaten.

Men vi får se vad ultraljudet säger den 25 november också...



Tillägg: Amerikanska Intelligender sa att man inte skulle bry sig om grummlet i botten utan bara titta på vätskan.

#1 - Jacks mamma *Ung, högskolestuderande mamma*

Ja, det var verligen otydligt. Jag som skulle sagt att det var ett pojkresultat haha. Spännande nu ju!

#2 - Fru Evelina

hihi vad roligt test! hade jag också velat göra =) nästa gång kanske! ska bli kul om det är en liten flicka i din mage nu då =)



kram

#3 - Elin

blir kul och se om det visade rätt sen. :)

#4 - sofie

Hm. Ja det var kanske inte det tydligaste svar du kunnat få! =) Som du säger så är det ju tur att du har ultraljudet att gå till, där du kanske får tydligare besked. Tänk om det enda som fanns att förlita sig på var detta test? :D hihi

ta hand om dej! kram

#5 - Therese - Eira min ögonsten

Jag tyckte det var mer åt pojk hållet :)

#6 - Stina

Tyckte också det var mer åt pojkhållet men skitsvårt att avgöra! Kanske inte ett test att rekomendera? Ska bli spännande att se vad UL säger :-)

#7 - Linda

Åh, vad synd att resultatet blev så otydligt. Hoppas ni kan se sen istället på ultraljudet. Spännande! :-)

#8 - Ulrika

det kanske är en av varje ;)

#9 - Jenny i Dalby(mamma till tre)

Ja det var ju verkligen otydligt! Tycker nog ändå att det ser ut att vara mer åt det gröna hållet, jag tror ju på en pojke! :-) Helt hundraprocentigt säker blir du ju förstås först när bebben kommer ut, även om UL:et är relativt säkert!

#10 - Helena

synd att det inte visade tydligare.. :-S men jag har ju misstänkt en tjej eftersom du mått så dåligt - "de" (du vet de där de :-) ) säger ju att man mår mycket sämre vid flickgraviditeter.. vet inte om det är skrock dock :-)



kramis o grattis till bebis oavsett vad det blir :-)

#11 - Nina ♡

spännande å se :D 25 nov fyller theo ett oxå. skoj. är ju väldans snart. spännande :D

#12 - Plusresan

=) Ja, det ska verkligen bli spännande att se om det stämmer.



Ifall jag blir gravid nån gång så vet jag inte om jag vill veta vad det blir innan. Eller, jo, jag tror att jag vill veta men sambon vill nog inte...

#13 - Förvirrade Morsan

spännande med fortsättning följer... ;)

#14 - Bluff

Snälla snälla gå inte på denna bluff. Läs mer på CINT: http://www.cint.se/debatt/showpost.aspx?postid=123273

#15 - caroline

Aldrig hört talas om att man kan utföra något sådant...

#16 - Dorothea - Tvillingmamma & Gravid

Å jag har helt missat att du har en bebis i magen! Grattis.

Vad spännande. Stor kram