bambi

Redan i femte månaden

Jisses va tiden går fort! Jag känner mig knappt gravid (bara magsjuk) men ändå är jag redan i femte månaden.

Det står att jag troligen har gått upp 2-5 kilo nu, nja snarare 1 kilo... om jag har tur. Denna graviditet är så annorlunda mot förra! När jag var gravid med Zack och läste sånt där "att nu har du troligen gått upp två - fem kilo" så var det oftast att jag hade gått upp 8 kilo eller nåt och tänkte att "det där är nog baserat på gammal fakta då man inte gick upp så mycket i vikt..." eller försökte hitta på nån annan ursäkt! För jag låg alltid över hur mycket man skulle ha gått upp!

Men jag tyckte inte alls att det var jobbigt att gå upp så mycket och skämdes inte eller så. Jag unnade mig allt jag ville ha under graviditeten. Så konstigt... och nu sitter jag här och har inte ätit godis på flera månader... och får tvinga i mig frukostmackorna. Tänk så olika graviditeterna kan vara!
#1 - Linda

Ja, graviditeter är verkligen olika. Har själv haft tre olika graviditeter (pojkar i magen alla tre gångerna).



Då byter vi vecka samma dag då. Jag är i v 28+0 idag. :-)

#2 - Jenny

Haha ja, gu jag känner verkligen igen mig i det du skriver, samma har det ju varit för mig :)



Ska bli spännande o se om du får en liten tjej den här gången och jag en liten kille istället!



Ha en fin dag, kram Jenny

#3 - Nina

Jaha så du mådde alltså inte illa med Zack. Det hade jag inte fattat. Jag trodde du hade haft det likadant då.

#4 - Mia

Hej! Jag undrar vad du hittar de där uträkningarna som du gjort en skärmdump från?