bambi

Det där med vikten...
Vikten står stilla... eller har gått ner lite till och med... bara 200 gr. neråt, men jag trodde verkligen att jag skulle börja gå upp nu. (Dessutom så vägde jag mig efter frukost idag, förut har jag alltid vägt mig innan frukost för att få en sån låg siffra som möjligt.) 

Jag tycker inte att jag gör annat än äter och vilar och nu när jag börjar få i mig mat så trodde jag att vågen skulle vara på min sida. Sen så är det ju inga nyttiga saker jag stoppar i mig heller, i stort sett bara kolhydrater och fett. Och jag som har så lätt för att gå upp i vikt! Gick upp 25 kg förra graviditeten (kanske till och med mer... slutade väga mig där efter +25 kg).


Jag som tyckte att jag hade börjat få lite mage, men så jämförde jag mig med bilder från förra graviditeten... (fast det är helt olika sorters byxor jag vet...) Man kanske inte kan räkna det som mage riktigt ännu. Men så ska man snabbare få mage andra graviditeten eftersom allt redan är uttöjt, så jag bara går och väntar på att magen ska börja puta lite mer...
#1 - Linda

Du ska se att bebbe-magen snart kommer! :-) Jag fick börja med mammabyxor i v 12-13 den här graviditeten. Jag har gått upp ca 6 kg nu (v24) och kommer förmodligen slå mitt rekord i att gå upp under graviditeten. Har gått upp 9 resp 12 kg under mina tidigare graviditeter.

#2 - Josefine

Den kommer säkert så fort du kan börja äta mera, bebisen växer ju ganska sakta i början...

#3 - Jacks mamma *Ung, högskolestuderande mamma*

Det kommer! Försök minnas hur tungt det var med Stor mage sist ;). Fast klart man vill ha mage och låta det synas..

#4 - Kristine

Hade själv svårt att gå upp med båda barnen och var upp i min inskrivningsvikt på 56 i vecka 24. Före dess fick jag kämpa. Åt en påse bullar varje kväll :)

Fick tillslut två välskapta flickebarn i vecka 42+6 och båda vägde över 3300 gram. Vet hur jobbigt det är att må illa, kräktes till vecka 34 med båda barnen. Hoppas verkligen att du ska må bättre Bambi!

Kram Kristine

#5 - Apan

Åh, grattis till bönan!



Tiden kommer fullkomligt att rusa iväg och en vacker dag säger det bara POFF. Jag är nu i vecka 33 och gravid med andra barnet. Magen höll sig ganska lugn i början av graviditeten men nu på slutet har den blivit större än vad den var när jag väntade första.



Ser att du är lärare, kul. Jag pluggar till lärare. Men bara i två dagar till, sen tar jag mammaledigt :)

#6 - Apan

Åh, grattis till bönan!



Tiden kommer fullkomligt att rusa iväg och en vacker dag säger det bara POFF. Jag är nu i vecka 33 och gravid med andra barnet. Magen höll sig ganska lugn i början av graviditeten men nu på slutet har den blivit större än vad den var när jag väntade första.



Ser att du är lärare, kul. Jag pluggar till lärare. Men bara i två dagar till, sen tar jag mammaledigt :)

#7 - Jenny

Jag har inte gått upp någonting ännu, o är i vecka 17 nu, med Astrid vid den här tiden så hade jag gått upp nästan 9 kilo :-O Horror verkligen!



Skönt att det inte verkar bli så den här gången i alla fall :)