bambi

Tävling: Vinn en Hugg-a-planet från Ekokul!

I början av veckan så fick Zack hem en sån fin present från Ekokul, en Hugg-a-planet. Det är en stor mjuk jordglob. Zack har lekt en massa med den under veckan, han har burit runt på den, kramat den, använt den som kudde och slagit på den. Varken jag eller sambon är så bra på geografi, så det är verkligen bra att Zack kan lära sig lite geografi genom att leka med denna Hugg-a-planet (som har 600 platser namngivna på sig)!

Hugg-a-planet är tillverkad under Fair Trade förhållanden i Bangladesh. Både hölje och fyllning är av bomull. Den är förstås miljövänlig och ekologisk. Den har vunnit mängder av priser i USA och finns med på listan "Best 25 Toys of the Past 25 Years". Och nu har du chansen att vinna en också! (Kanske en bra julklapp...?)


Allt du behöver göra är att besöka Ekokul och besvara på frågan:

Vad är Happy Mais gjort av?

Svara i kommentarsfältet till detta inlägg och glöm inte att fylla i din mailadress i fältet för mailadress.

Om du vill ha en extra lott så kan du som har en blogg dessutom använda ovanstående bild och länka till både mig och Ekokul. Skriv då detta i kommentarsfältet också och länka till inlägget, så att jag vet vilka som ska ha en extra lott!

Tävlingen pågår i 2 veckor till den 14 november kl. 18.00! Lycka till!

Tusen tack till Ekokul som sponsrade mig och tävlingen med så fina Hugg-a-planets!!

(Kommentarerna till tävlingen kommer inte att publiceras förrän tävlingen är slut så ingen kan tjuvkika på det rätta svaret!)
#1 - Therese Karlsson

Svaret är Majsstärkelse



Kommentaren som kom innan från mig blev fel glömde skriva mitt namn

#2 - Sandra

Åh vilken härlig tävling och fin leksak! Majsstärkelse är materialet som efterfrågas. Nu håller vi tummarna :-) .

#3 - Malin - brandteknologen

Happy Mais är baserat på biologiskt nedbrytbar majsstärkelse.



Jag skulle vilja vinna den kramvänliga jordgloben åt min vän som går en "rädda jorden-utbildning" (för att uttrycka det lite skämtsamt), och som väntar barn. Perfekt present till hennes bebis =)

#4 - Christina

Hej Bambi!

Happy mais är gjorda av majsstärkelse som är helt biologiskt nedbrytbart!!

Vilken bra julklapp!!

♥KRAMAR♥

#5 - Sara

Det är gjort av Mater-Bi =). Tror att min lille kille skulle tycka om en hugg-a-planet lika mycket som Zack gör =)



Jag har länkat till tävlingen här: http://sarasrum.blogg.se/2009/october/skon-lordag.html

#6 - marina

majsstärkelse

#7 - Therese - Eira min ögonsten

Happy Maise är gjort av Mater-Bi som är baserat av majsstärkelse.



Jag länkar i min blogg :)

#8 - Therese

Det är gjort utav majsstärkelse:)

#9 - Carolina

Jag vill ha en extra lott o har länkat här: http://carolina1979.blogg.se/tavlingar/2009/october/tavling-hos-bambi-1411-09.html



Svar: Det är gjort av Mater-Bi, baserat på majsstärkelse och helt biologiskt nedbrytbart

#10 - Hanna

Jag vill gärna tävla. Happy mais är gjort av majsstärkelse!

#11 - evamar - tävlingsblogg

Den är så mysig, tycker jag, och skulle bli en perfekt julklapp till min gudson.



Happy Mais är gjord av majsstärkelse.



En länk finns här:



http://evamar.blogg.se/2009/october/leksak-14-november.html

#12 - Cecilia

Happy Mais är gjort av Mater-Bi, baserat på majsstärkelse.

Jag hoppas så på vinst av den tuffa jordgloben! Skulle vara en perfekta present till vår kille som bor i ett land och har kusinerna i två andra länder. Det är svårt att hålla koll på alla..:) Kram!

#13 - Millah

Gjort av Majsstärkelse =)

Skulle bli en perfekt julklapp till en liten tös.

Kram

#14 - Malin

Happy Mais är gjort av majsstärkelse =)

#15 - Anna-Carin

Hej!

Det lät som ett jättekul leksak. Har en liten dotter som är född 3:e september 2008, så om den var en hit hos er så lär den bli det här också - hon gillar allt som är gosigt och runt. Svaret på tävlingen är majsstärkelse. Jag håller tummarna.

/Anna-Carin

#16 - Jeanette

Svar: Det är gjort av majsstärkelse.

#17 - Cizzi

Vilken rolig vinst!!

Svarte är att Happy Mais är gjorda av Majsstärkelse.

#18 - Maja

Hej

Jag vill vara med och tävla om en Hug-a-planet. Mitt svar är att Happy Mais är gjort av majsstärkelse.



Hoppas ditt illamående snart går över, lider verkligen med dig...

Kram en trogen läsare.

#19 - En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Jag är gärna med och tävlar, mitt svar är



gjort av Mater-Bi, baserat på majsstärkelse



Jag har länkat här



http://molnboanna.blogg.se/2009/october/vinn-hugg-a-planet.html



#20 - cecilia

Klart man vill vara med och tävla om en sån rolig leksak!

Happy Mais är ett material gjort av majsstärkelse och kallas Mater-bi.



Här kommer länken också. Jag har länkat både i ett inlägg och i min högerspalt.

http://barn-ombord.blogspot.com/2009/10/hug-planet.html



Ha en trevlig fortsatt helg!

Mvh Cecilia

#21 - Sabine

Mater-Bi

#22 - Josephine

Majsstärkelse

#23 - Therese

majsstärkelse

#24 - ANKI

HAPPY MAIS ,gjort av Mater-Bi,baserat på majsstärkelse o helt biologiskt nedbrytbart!!

VILKEN TOPPENGREJ!!!!

DEN vill jag ju jättegärna vinna!!

#25 - Nicole

Tillverkad under fair trade förhållanden i Bangladesh. Både hölje och fyllning är av bomull!



Kram Nicole

http://sanzetth.blogg.se

[email protected]

#26 - Cornelia

Ett biologiskt nedbrytbart ämne, som varken är skadligt för mitt barn eller naturen!



Skulle hemskt gärna vilja vara med och tävla, och ge denna underbara Eko-leksak till min fina systerdotter på snart 2 år. Vill ju henne bara det bästa, och att hon ska ha pedagogiska och givande leksaker!



Tack för en fin tävling!

#27 - josefin

Happy mais är gjort av Mater-Bi :)

#28 - martina

happy mais är gjort av majsstärkelse. skulle gärna vinna denna o ge bort i julklapp.:)

#29 - Linda

Jag vill vara med och tävla om den snygga mjuka jordgloben. Materialen i Happy Mais är Mater-Bi, Majsstärkelse. Jag har länkat från mig blogg hit och till ekokul!

http://chagak.blogg.se/2009/november/familjen-ar-samlad.html

#30 - monia ♥ att leva med jävulen

Happy Mais är gjort av Mater-Bi, baserat på majsstärkelse.



har länkat här:

http://moniastavlingsblogg.blogg.se/2009/november/tavling-hos-bambi.html



kram

#31 - Charlotte Reinholdsson

Svar: Mater-Bi, gjort av majsstärkelse.



Länkar till tävlingen här:

http://lottatavlar.blogspot.com/2009/11/hugg-planet.html

#32 - ankan

Happy Mais är gjort av Mater-Bi, baserat på majsstärkelse

#33 - rebecca

Jag vill vara med, jag har spanat in de där hugg-a-plnet förut för de är ju riktigt coola tycker jag. =)



Mitt svar: Mater-Bi, baserat på majsstärkelse



Håller mina tummar på att jag inte är helt ute och cyklar. ;)



Länkat har jag med gjort: http://geshiia.blogg.se/tavlingar/2009/november/1411-hugg-a-planet.html

#34 - Cina

Håller tummarna för en Hugg- a- planet och svarar att det är gjort av majsstärkelse.

#35 - Kristin

Materialet Mater-Bi som är gjort av majsstärkelse

#36 - Lena Dufvenberg

Happy Mais är gjord av majsstärkelse

#37 - Anna

Svar: Majsstärkelse

#38 - monica

jag är med & tävlar & svaret är:



mater-bi, majsstärkelse



/Monica

#39 - anna thyrberg solstad

Hej!

Mitt svar är majsstärkelse. Min fyraåriga flicka skulle bli överlycklig för en mjuk jordglob. Är just nu mkt intresserad av länder och vart det är varm och kallt osv, Tack för en superkul blogg att följa.

#40 - Jessica

Åh vilket kul pris! Jag vill gärna vara med och tävla! =) Vore en så perfekt present till min kusin!



Svaret på frågan är: Happy Mais är gjort av materialet Mater-Bi, som är gjort av majsstärkelse.



Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/november/vinn-en-hugg-a-planet-fran-ekokul.html#comment



Hoppas på tur!

/Jessica

#41 - Jennie

En sån jordglob hade gjort min lilla Alma glad!



Happy mais är gjord av majsstärkelse och kallas för mater-Bi.

#42 - Carro

Jag är med o tävlar om en cool planet. Happy Mais är gjord av Mater-Bi som är gjort av majsstärkelse.



Har länkat med http://griffelfot.blogg.se/competition/2009/november/hug-a-planet-hos-bambi.html

#43 - Malin R

Hej!

Även jag vill självklart vara med i din fina tävling! Rätt svar är: gjort av Mater-Bi, baserat på majsstärkelse och helt biologiskt nedbrytbart



Jag länkar givetvis också så att fler hittar hit på: http://villduvinna.blogg.se/2009/november/hugg-a-planet-fran-ekokul.html



Nu återstår det bara att hålla tummmarna!



Vill ha leksaker till de jag älskar mest,

av material som vårdar naturen bäst!

Kramar Malin

#44 - Linda

Vill gärna vara med och tävla och har länkat i min blogg för en extra chans :)



http://familjengranberg.blogg.se/2009/november/vinn-en-hugg-a-planet-fran-ekokul.html



Happy Mais är gjort av majsstärkelse.



Hoppas nu på en massa tur:)

Linda

#45 - Kashaya

Jag är gärna med och har länkat här

http://kashayatavlar.blogspot.com/2009/11/tavla-om-leksak.html



Happy-mais är baserat på majsstärkelse och helt biologiskt nedbrytbart.

#46 - Angela Larsson

Majsstärkelse

#47 - Linda

Jag vill gärna vara med och tävla! Tror säkert att William skulle tycka att en Hugg-a-planet är lika rolig som Zack tycker att den är. :-)



Svar: Happy Mais är gjort av majsstärkelse.



Har även länkat till tävlingen från min blogg (i högerspalten).

#48 - Elin

happy mais är gjort av majsstärkelse. :)

#49 - Tova

Är supergärna med!

Svar: Materialet är "Mater-Bi", gjort av majsstärkelse. :)



Kramar Tova

#50 - Lin

Materialet är Mater-Bi, gjort av majsstärkelse.



(har tyvärr ingen egen blogg att länka i.)

#51 - Johan

Hej! Tack för en trevlig och intressant blogg!



Happy Mais är ju gjort av majsstärkelse.



Allt gott,

Johan

#52 - Maria

Självklart vill jag vara med och tävla!! Håller alla tummar jag bara kan att turen är på min sida :)



Det rätta svaret: majsstärkelse



Skulle man vinna är det min dotter Ella, 4 månader som skulle få ett extra paket under granen :)

hoppas, hoppas



kram och tack för en trevlig blogg!

#53 - Frida

Svar: Mater-Bi, baserat på majsstärkelse och helt biologiskt nedbrytbart.



Mvh Frida

#54 - Sofi

Mitt svar blir: Mater-Bi som är gjort av majsstärkelse.

#55 - SoffiZ- Oliwers mamm

Svart är; Materialet är Mater-Bi, gjort av majsstärkelse. Oliwer skulle bli så himla glad om han skulle få en så fin jordglob i julklapp!

#56 - Förvirrade Morsan

vill jättegärna vara med! De är gjorda av majsstärkelse! =)

#57 - Sofie

Hugg-a-planet är så jättefina och jag har kikat på dem länge och tänkt köpa. Så självklart är jag gärna med och tävlar om en :)



Svar: Happy Mais är gjort på Mater-Bi som är baserat på majsstärkelse.



Jag länkar från min blogg.

#58 - Kawwe

Är gärna med, skulle bli en mysig present till vår son :)



Svaret är: Mater-Bi, som är gjort av majsstärkelse :)



hoppas på tur