bambi

Dags att introducera annan mat!


Tänk att lilla lilla Leah snart får börja äta burkmat och gröt och sånt! För den 25:e blir hon 4 månader! Och det känns verkligen som om hon är "stor" när hon inte måste ammas hela tiden. Va tiden har gått fort... känns som om hon nyss föddes.

Jag vet att man inte måste börja med annan mat när dom blir 4 månader, men jag kommer inte att kunna amma när jag går igenom strålbehandlingen så jag måste börja trappa ner på amningen. Dom har inte satt något datum för strålbehandlingen, jag tror att jag kommer få trappa ner på amningen och sen ta den (utan att behöva stressa allt för mycket).

Sen så började vi med gröt när Zack var 4 månader och det fungerade så bra. Han har aldrig tyckt om välling utan åt alltid gröt på kvällen, men det slutade han med när han var lite över ett år och nu äter han tre vanliga måltider + 2 mellanmål varje dag.