bambi

Matvägran



Zack åt bara en smörgås med leverpastej igår på hela dagen. Det är väldigt olikt honom. Han har alltid varit så matglad.

Men jag försöker hela tiden tänka att han äter när han är hungrig. Vi erbjuder honom mat på vanliga tider och fortsätter som vanligt så får han äta om han vill. Dumt att tvinga.

Men ju längre tiden går utan att han äter något desto mer orolig blir jag och desto mer tjatar jag. Jag frågar om han inte vill ha smörgås, lite pasta och köttbullar... men han säger "nej" till allt. Imorse tog han en endast tugga på smörgåsen, men drack tre glas mjölk.

Så nu gav jag upp lite grann och erbjöd honom lite russin och kex och det tackade han ja till, men han har inte ätit mycket av det   :(   Han är inte riktigt sitt vanliga jag. Han kanske är på väg att bli sjuk och jag som har en tid hos frisörn nu på morgonen tänker jag och känner mig som värsta egomamman.
#1 - Frida

De kan va sådär ibland, min dotter kan äta jättedåligt ena dagen och blir orolig. Sen nästa dag äter hon som en häst :) Eller så kan han kanske va på gång att bli sjuk. Men tror inte du behöver oroa dig :)

#2 - Apan satt i granen @ Spotlife

Gå till frisören du. Han kanske helt enkelt inte känner för att äta, eller så kanske han är förstoppad?



Jag har varit med om det där också, min bvc-sköterska berättade att man ska se till vad de får i sig över en vecka. Kram!

#3 - Angelica & Viggo

Vilken tröja är det Zack har på sig på denna bilden?

Superfin!

#4 - GBP

Usch, det är jobbigt med barn som matvägrar men han äter nog när han är hungrig sen! Du är inte alls egoistisk som tar dig till frissan. Du är en människa också UTÖVER moderskapet:-)



http://healthaboveall.blogg.se - bloggar om livet efter en magsäcksoperation

#5 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - snart bröllop och föräldraledig i Thailand!! ♥ ♥ ♥

Angelica Tack! Det är faktiskt en body, från Småfolk!