bambi

Muminutställning
Jag får ofta frågor om vad man kan göra när man är och besöker Stockholm. Jag har ju några tips under kategorin Stockholmstips. Men här kommer ytterligare ett, som pågår just nu. Nämligen en Muminutställning på Kulturhuset.

Utställningen heter "Hur gick det sen?". Jag och min vän Linda var där idag på premiären och det var verkligen supermysigt!



Man kan läsa hela boken när man går igenom utställningen samtidigt som man kan krypa genom hål, sitta på bänkar och känna på olika material.



Linda hade på sig Odd Molly dagen till ära! :)




En stor chokladfontän fanns det! Men det var en unge som doppade handen i den och den där chokladen går ju runt, runt så den kändes inte så lockande efter det...



Det bjöds även på champagne, vitamindrycker, pepparkakor, smörgåsar och så fina goodiebags förstås!


Finaste goodiebagen på länge, som innehöll två böcker, pysselbok, tidning, godis, knäckesticks, muminsax från Fiskars, Muminbakformar, barntröja, mm.
#1 - Sofia

Åh nu blev jag lite avundsjuk igen!

Jag vill ju också gå på utställning och få med mig en egen goodiebag hem.

;)

Nä då jag skojar bara, men visst hade det varit lite kul.



Kram Sofia

#2 - Heidi

Tack för tipset, besöker Stockholm i jämna mellanrum med barnet.