bambi

Bambi får frikort
Kom precis hem från ännu ett besök hos sjukgymnasten. Idag fick jag frikort! Det är första gången jag har ett frikort. Har knappt behövt besöka sjukvården tidigare så att komma upp i 900 kronor och får ett frikort är helkonstigt för mig. Känner mig ännu sjukare nästan nu...

Men det är ju bra att frikort finns. Man säger ju att sjukvården är gratis här i Sverige, men det är den ju inte riktigt... för många så är patientavgiften mycket pengar (för att inte tala om vad medicin kan kosta...).

Sjukgymnasten tycker i allafall att det går framåt för mig. Jag är inte lika svullen runt fogarna och jag haltar inte lika mycket. Så halvtidssjukskrivningen och behandlingen jag får hos sjukgymnasten har hjälpt! Jag var lite rädd för att jag skulle få ha ont även efter förlossningen, men nu verkar det inte som om det behöver bli så  :)