bambi

Överbeskyddande?


Zack har varit väldigt lite sjuk under sitt första 1 ½ år. Personalen på Zacks förskola är också förvånade över att han har varit sjuk så lite.

Men han var lite förkyld för ett par veckor sen och sen så har han fortsatt och hostat lite på kvällarna sen dess. Detta har hållt på i ca 2 veckor. Jag läste lite på nätet att det kanske var RS-viruset eftersom man kan få långvarig hosta efteråt. Inte så mycket att göra åt när Zack är så stor, utan det ska gå över av sig själv.

Han hostade mindre och mindre, fram tills igår. När jag hämtade honom på förskolan så sa dom att hans näsa hade runnit hela dagen och så kändes han lite varm. Så igår kväll fick han lite alvedon och näsdroppar innan han skulle sova. Han hostade en hel del också när han gick och la sig... sen så blev han tyst helt plöstligt och var tyst länge och då blir jag så nojjig och nervös. Ja, jag tror nästan att han har dött av lite hosta. Så jag tvingade sambon att smyga fram och kolla så att Zack fortfarande levde, och det gjorde han ju så klart!

Sambon tycker att jag är lite för överbeskyddande när Zack är sjuk. För jag vill kolla till honom ofta och allra helst att han ska sova i vår säng. Idag är planerna att åka tåg till svärföräldrarna. Jag ville förstås ställa in detta eftersom Zack verkar lite sjuk, men det tycker inte sambon eftersom Zack ändå är pigg (han springer runt en massa här hemma nu) så det verkar som om vi ska åka ändå. Det är ingen lång resa, tar bara en timme och det blir Zacks första tågresa, vilket kan vara kul för honom.

Jag kanske är lite överbeskyddande? Men Zack är så sällan sjuk så då vill jag pyssla om honom ordentligt!
#1 - Nina

Klart man ska pyssla om dom lite extra när dom är sjuka ; )

#2 - Soffy

Såklart man vill! Jag försökte kommentera på ditt förra inlägg men det går inte. Jag hade en inflammation i handleden för ett par år sen och fick akupunktur mot det, fick också frikort vilket kändes lite märkligt. Men bra förstås!

#3 - Förvirrade Morsan

jag är precis likadan=)

#4 - Trulsa

Jag är precis likadan. Tvingar sambon att gå och kolla att Alissa är okej... Kanske en mammagrej ;)

#5 - Ea

Haha, så ni litar på att era sambos hör rätt? ;) Själv så måste jag gå själv och lyssna så att Arvid andas, är han dessutom sjuk så står jag i dörröppningen minst en gång i timmen ;D.

#6 - Anonym

Nej jag tycker inte att det är konstigt att man kollar någon gång då då att dom andas. Blir nojjig vissa nätter, när jag inte hör några andetag. Jag tror också att det kan vara någon mamma-grej ;)