bambi

All denna väntan
Igår fick jag en påminnelse om att operationen närmar sig. Dom ringde nämligen från Karolinska och sa att dom hade haft möte om min operation.

Känns läskigt att det nu bara är några dagar kvar. Sen så ska jag sövas och så kommer det att bli helt svart och så kommer en kort period av livet vara "borta". För man minns väl inget av när man är nersövd, typ som när man sover så kan man ju ha ett luddigt minne av att man har sovit. Men när man blir nersövd så är det väl bara ett tomrum? Och man drömmer väl inte heller?

Läskigt känns det, men skönt att få det överstökat. För denna väntan är ju det värsta. Det allra allra värsta med allt det här var tiden mellan telefonsamtalet från sjuksköterskan som sa "Ta med dig en anhörig" tills jag fick höra vad det var. För den ovissheten och väntan var fruktansvärd. Och den här väntan på operation är inte heller särskilt rolig...
#1 - Sandra

Jag minns inget från de ggr jag varit nersövd. Sista gången minns jag att de sa "nu kommer det att smaka vitlök" sedan var jag borta. Det jag minns efter det var när de hade väckt mig från narkosen och jag skulle flyttas över till en annan säng.



Man är alltid nervös, och det finns nog inget som kan göra det bättre. Det kommer att gå bra!

#2 - Susanna

Det kommer säkert att gå bra. Skönt när det sedan är över, stor kram

#3 - Linda

Ja jag håller med... VÄNTAN kan vara hemsk ibland! Själv ska jag träffa min läkare i eftermiddag och förhoppningsvis få reda på om MR av hjärnan visade på något dumt eller inte. Men nej det får det verkligen inte göra!



Hoppas operationen kommer gå bra! Kram!!

#4 - Anna

Tror inte att du minns ngt eller kommer ihåg om du drömt ngt, när du sover i vanliga fall så ligger man ju inte blixtstilla så jag tror att narkosen gör så att man vilar hjärnan helt. Jag har blivit sövd några gånger, när man ligger där tänker man ha räkna ner ja tror ni jag sover sedan? Man kommer inte till många siffror förrän man har slocknat och vaknar inte sedan förrän allt är klart och suddigt. Tyvärr är det inte så kul med narkos om man inte tåler det så bra, kräkkaskader kan jag varna dig för men jag hoppas du slipper det! Det är bättre att vara sövd än lokalbedövad när de gör ett ingrepp, har aldrig varit det men hua så hemskt att höra allt vad det gör. Du ska se att det kommer att gå fin fint och tänk vad skönt att hjärnan får vila sig lite ifrån allt =)

#5 - Mia

Jag kan bara tala för mig själv men jag kom då inte ihåg ngt under själva operationen när jag var sövd, men däremot alldeles vid uppvaknadet så hörde jag att man diskuterade mig. "Hon har nog ont nu" hörde jag någon säga och långt borta hörde jag mig själv säga "aj, aj" när jag vaknade. Men inte ett endaste minne/dröm eller något under själva operationen. Jag var också oerhört oroad just inför det faktum att jag skulle vara delvis vaken under ingreppet, känna men inte kunna säga till. Jag pratade om min oro och fick ett mkt bra mottagande. Gör det du också, om du känner att det kanske kan lugna dig!

#6 - AliasLillaMy

Önskar att det fanns något jag kunde skriva som kan lätta din oro men det skulle bara låta hurtigt och präktigt, så jag nöjer mig med att säga att jag håller tummarna för dig!! Och jag hoppas att du kan koppla bort oron då och då så att dessa dagar innan operationen inte blir förstörda. Styrka och värme från mig!!