bambi

Lilla Leah är inte så liten längre...


Nu på 3-månaders kontrollen så fick vi veta att Leah nu väger ca 7 kg och är 65 cm lång. Ingen liten tjej alltså!



Hon börjar bli för lång för mjukliften som vi har till vår Phil & Ted så nu vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Ska hon ligga därunder utan någon insats eller ska hon sitta i sittdel redan? Känns ju lite för tidigt...

Men jag fick höra från en kompis att hennes bebis hade suttit i sittdelen från det att bebisen var 4 ½ månad och det hade gått bra!
#1 - Jenny i Dalby(mamma till tre)

Jag skulle inte sätta ett så litet barn i sittdel. Dels tror jag inte att det kan vara bra för ryggen (eller övriga kroppen för den delen) när barnet inte är stadigt nog att sitta själv och så skulle jag vilja avskärma från allt för många intryck också. En bebis har större behov av att se föräldern som kör vagnen än allt runtomkring. Jag tycker att det ser rätt hemskt ut med bebisar upp-pallrade som små hösäckar i sittvagnar och sulkys innan de gör anspråk på att komma upp och sitta själva. Så jag skulle helt enkelt fortsätta använda den lite trånga mjukliften eller ännu hellre köpa en ny (fast det kanske inte finns någon annan lift som passar i vagnen förstås). Annars kan man kanske göra lite mjukt med fårskinn eller täcke som hon kan ligga på därunder ändå, utan lift?

#2 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - nybliven 2-barnsmamma!! ♥ ♥ ♥

Jenny Ja, min tanke är nog att hon ska få ligga där under utan lift på ett fårskinn. Borde nog funka...

#3 - Jessica

va har ni köpt den söta bodyn? :)

#4 - theokleia

En vän till mig med ett väldigt långt barn hade en annan mjuklift i sin P & T. Den sköt ut lite men fungerade superbra ändå. Tror att det var en mjuklift till en Emmaljungavagn. Så har vi tänkt att göra när vår bebis kommer. Känns på något sätt tryggt att ha den kanten vid huvudet. :)

#5 - Milo

Våran lilltjej blev också för lång för mjukliften ganska snabbt, vi la dit en fårskinnsfäll istället. Funkade bra! Men man får ändå byta till sittdelen rätt snabbt med de där vagnarna.