bambi

Rutiner, rutiner, rutiner


Med en helt ny bebis så är allt kaos. Bebisen är vaken på nätterna, den äter ibland en gång i kvarten och ibland varannan timme... man vet aldrig vad den kommer att vilja härnäst... Men så helt plötsligt försvinner allt kaos och man börjar kunna se ett mönster i allt. Det har skapats rutiner! Och det kan man säga har äntligen skett med Leah!

Hon är ca 2 ½ månad gammal och har ganska så fasta ät- och sovtider! Helt underbart!

Och jag trodde verkligen att Leah skulle vara en sån bebis som skulle vända på dygnet ända tills hon var ett år och skulle sova i vår säng tills hon var 5 år. Men nej, nu sover hon jättebra i sin egen säng och sover bra på nätterna (jag vet att det kan ändras när som helst). Vi har låtit henne sova så mycket hon själv har velat i vår säng, men också testat att lägga ner henne i sin egen säng. Jag tror att det hjälpte att jag hade lagt en av mina t-shirts i hennes säng och att det har varit så varmt nu. Det är nog skönare för henne att sova i sin egen säng istället för att sova klistrad vid mig i denna värme, så jag tror att båda dessa saker har bidragit till att det har gått så smidigt att få henne att sova i sin egen säng.

Så nu somnar hon ca kl. 20-21 på kvällen och vaknar sen en gång på natten, runt kl. 02 för att amma lite, sen sover hon vidare till kl. 7-8. Jätteskönt!
#1 - Jessica 20 & mamma till Liam

Ååh ser att du fått en dotter den 25 maj? jag fick en pojke den 20. Ganska nära, men har inte hittat din blogg först nu! Hur är det att vara 2 barnsmamma?

#2 - Apan

Vad skönt att det fungerar bra. Duktiga tjejen som sover i egen säng.

#3 - Familjen Korb ♡ Tvåbarnsmamma

Oh känner igen mej i första stycket, där vi befinner oss nu..

Love äter mest hela tiden, när han inte äter snuttar han, vaken väldigt ofta för att vara bebis.. Han blir 3 veckor på lördag och jag längtar tills vi får till det med rutiner.. Speciellt för dottern skull, hon hade nästan precis fått rutiner (hon är snart 20 månader).



Mysig bild på rundisen. :)